Własne miejsce dla dziecka wg Montessori

Dziecko lubi mieć swoją przestrzeń, pozwala to ograniczyć miejsce aktywności oraz skupić się na wykonywanych czynnościach. Zgodnie z zasadą Montessori można domowym sposobem stworzyć dziecku jego własny kawałek przestrzeni.

Materiały:
·        kawałek wykładziny dywanowej o wymiarach 1 x 4 m (kocyka)
·        4 klamerki do bielizny
·        nożyczki
·        wiadro

Taki dywanik to świetny sposób na stworzenie dziecku jego własnej przestrzeni. Można go łatwo zwinąć i schować. Po zabawie edukacyjnej dziecka dywanik zwijamy, spinamy spinaczami i wkładamy do wiaderka, gdzie czeka na kolejną okazję.

Dywanik w pedagogice Montessori wykorzystuje się jako powierzchnię, na której rozkłada się zestaw edukacyjny. Dziecko siada obok tego dywanika, uczy się go zwijać i rozwijać.

Sposób ten można wykorzystać w szkole, czy przedszkolu. Każde dziecko ma swoją przestrzeń, nie zakłócając zabawy innym dzieciom. Pozwala to nauczyć szacunku wobec innych. Dziecko może bawić się samo oraz zapraszać do zabawy inne dzieci.


Opracowano na podstawie „Metoda Montessori w domu” D. G. Cotte.

Zdjęcie: http://ronja.pl/montessori-wolnosc-czy-samowola-czy-brak-kar-i-nagrod-oznacza-brak-granic/

Komentarze

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty