Zastrzyki przeciwzakrzepowe w ciąży – strach przed ich robieniem

Wiele kobiet powinno, a nawet musi przyjmować tego typu zastrzyki, będąc w ciąży. Jest to ważne i chroni przed zakrzepami, które są bardzo niebezpieczne dla zdrowia i życia matki. Sama też przyjmowałam takie zastrzyki – Fraxiparine.

Na początku ciąży nie było problemu. Łapałam fałd brzuszny i wkłuwałam się, ale z czasem pojawił się strach, czy nie przebiję się do dziecka. Nie tylko ja miałam takie obawy. Na jednej z grup pojawiło się takie pytanie:

Witam. Mam pytanie w sprawie zastrzyków z heparyną? Jestem w 16 tc i jakoś ciężko mi złapać ten fałd brzuszka. Czy jeśli źle go złapię, to mogę się przebić tą igłą gdzieś za daleko tzn. do dzidziusia? Oprócz tego zdarza mi się ostatnio bardzo często, że wyciągając igłę wypływa mi krew. Czy Wam też się czasami tak zdarzało? Czy mimo to ten zastrzyk się wchłonie?

Otóż, nie ma możliwości przebicia się do dziecka. Igła tych zastrzyków jest króciutka. Nie ma więc się czym martwić. Zastrzyk można robić bez żadnych obaw.

Pojawiająca się czasem krew jest czymś normalnym, nie zakłóca procesu wchłaniania.


I jeszcze jedna sprawa. Za pierwszym razem się wystraszyłam, ale po zastrzykach przeciwzakrzepowych powstawać mogą podskórne wybroczyny. Drobne plamki, wyglądające jak sine znamiona. To normalnie i nie ma się czego obawiać.

Komentarze

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty