Misja feniks Ewa Karwan-Jastrzębska Wydawnictwo Akapit Press - recenzja+konkurs


Mimo, że lata nastoletnie mam już dawno za sobą, to jestem fanką książek dla dzieci i młodzieży, szczególnie tych z tajemnicą, którą potrafią rozwiązać młodzi bohaterowie. Taką właśnie genialną książką jest „Misja Feniks” pełna zwrotów akcji, tajemnic i wydarzeń. Akcja jest wartka, ciągle coś się dzieje, bohaterowie ani na chwilę się nie nudzą. Z chwili na chwilę tajemnica staje się coraz bardziej skomplikowana.


Bohaterowie książki to bliźniaki Julian i Julka, starsza od brata o 14 minut. Julia jest spokojną nastolatką, lubiącą się uczyć, interesującą sztuką, wykazującą uzdolnienia humanistyczne i lingwinistyczne. Julek to typ odkrywcy, umysł ścisły, który uwielbia przeprowadzać eksperymenty. W sumie to beztroskie rodzeństwo, które właśnie zaczęło wakacje. 


Pewnej nocy w budynku na wprost swojego domu zauważają w pomieszczeniu na parterze światło. Zwykle znajdowały się tam sklepy, chcą więc sprawdzić, kto zagościł teraz. Wybierają się więc na rozpoznanie terenu następnego dnia i w ten oto sposób poznają Aureliusza Tarabella oraz jego antykwariat. Okazuje się on miłym znajomym, który z czasem staje się przyjacielem bliźniaków. Przychodzą do niego codziennie, rozmawiają o historii. Pewnego dnia antykwariusz znika, a opiekę nad antykwariatem powierza nastolatkom. Traf chce, że zauważają obraz przedstawiający Florencję, który przenosi ich do szesnastowiecznego miasta. Tam trafiają w sam środek afery dotyczącej obrazu „Pracownia Alchemika”, chodzi tu o wielką sprawę – eliksir nieśmiertelności, który chce mieć każdy. Julek i Julka mają ostrzec malarza i uniemożliwić pewnej szajce zdobycie dostępu do tej wielkiej tajemnicy.


Co się stanie, czy przepis na eliksir zostanie odnaleziony, jaką zagadkę kryje obraz, na te i inne pytania znajdziecie odpowiedź, gdy przeczytacie tę wspaniałą książkę.


 Zapraszam na konkurs, w którym można wygrać tę właśnie książkę wystarczy kliknąć.

Komentarze

  1. Zawsze lubiłam czytać,

    OdpowiedzUsuń
  2. Przekażę dalej informację o konkursie a uczestnikom życzę powodzenia! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubimy czytać chętnie zagramy o taką książeczke.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jako dziecko bardzo lubilam tego typu historie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawe rysunki, dawno nie widziałam tak wyróżniających się książek.

    OdpowiedzUsuń
  6. Sama chętnie zajrzę do książki, a dzieciom oczywiście polecę. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. fajne ilustracje :) polecę szwagierce :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ilustracje przypominają mi książki z mojego dzieciństwa 😉

    OdpowiedzUsuń
  9. Pamiętam, że gdy sama byłam dzieckiem/nastolatką to uwielbiałam pochłaniać właśnie takie książki. Ta również zapowiada się świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Książka zapowiada się bardzo ciekawie 👍

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzieci już chętne na książkę, zatem interesujące zaczytanie się nam szykuje. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawie opowiadasz, aż sama się wciągnęłam w tą historię :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jako dziecko wczesnoszkolne lubiłam tego typu historie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kiedyś czytałam dużo ksoazek, potem przestałam, a odkąd mam dzieci znów mogę być w innym świecie ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam czytać książki dziecięce czy młodzieżowe, są zazwyczaj pozbawione naszych dorosłych problemów ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zaintrygowało mnie :) Kto jest autorem tych czarujących ilustracji? Kojarzą mi się ze stylem, które pamiętam z dzieciństwa, z czytanych wówczas książek :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawe ilustracje ma ta książka :) jesli chodzi o samą książke, sięgałam po takie za dzieciaka, ale obecnie preferuje nieco inny typ literatury :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Książka zapowiada się wspaniale! Moj synek jest jeszcze na nią za mały :)Jednak życzę powodzenia innym! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Książka zapowiada się wspaniale! Moj synek jest jeszcze na nią za mały :)Jednak życzę powodzenia innym! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze można spróbować i zbierać książki dla dziecka na przyszłość, ja tak robię 😊.

      Usuń
  20. Ważne rozbudzać w dzieciach miłość do książek w dobie wszechobecnych gier komputerowych

    OdpowiedzUsuń
  21. My chętnie weźmiemy udział w konkursie ;) Uwielbiamy czytać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam 😊 na moim fanpage wystarczy wpisać tytuł ulubionej książki, udostępnić post i zaprosić 3 znajomych 😊.

      Usuń
  22. Odpowiedzi
    1. To dla każdego, kto lubi czytać o przygodzie i tajemnicach :).

      Usuń
  23. Czasami mam ochotę na takie książki- powrót do przeszłości ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie książki czyta się z ogromną przyjemnością.

      Usuń
  24. Ja jestem trochę za stara na tę książkę a moje dzieciaki niestety za małe. Ale wydaje się całkiem fajna.

    OdpowiedzUsuń
  25. Kolejna fajna propozycja. Wiesz,że jesteś moją ściągą na przyszłość? Wiesz, bo już Ci to pisałam kiedyś :):):):):)

    OdpowiedzUsuń
  26. Super propozycja dla najmłodszych :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ciekawa książka, może spróbuję swoich sił w konkursie?! ;-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty