Zatkane kanaliki łzowe u niemowląt

Jeden z moich chłopaków ma problem z niedrożnym kanalikiem łzowym. Nie pojawił się on od razu po urodzeniu ale tak ok. 4 tygodnia życia, chociaż może wcześniej oko łzawiło a ja tego nie zauważyłam. W tym 4 tygodniu zaczęło się ropienie oczka. Początkowo nie wiedziałam co się dzieje ale akurat trzy dni po tym miałam wizytę u okulista z chłopakami. Okulista powiedział, że to niedrożny kanalik i gdyby to nie ustąpiło do końca 5 miesiąca życia trzeba będzie go udrożnić. Kazał wykonywać masaż kącika wewnętrznego oka, częste przemywanie oka w celu usuwania ropy począwszy od zewnątrz do wewnątrz oczka, przy użyciu np. płatka kosmetycznego nasączonego solą fizjologiczną lub przegotowaną wodą. Dobrze jest stosować gaziki jałowe, jeśli płatki zostawiałyby kłaczki. Niestety, mimo upływu miesiąca, ropienie oczka nie ustąpiło, choć kilkukrotnie myślałam, że już się skończyło.
Przyczyną zatkania kanalików łzowych może być także ich stan zapalny wywołany infekcją bakteryjną spojówek lub dróg łzowych. Zatkane kanaliki łzowe mogą się także pojawić ze względu na polipy wewnątrz jamy nosowej lub zatok. Łzawienie ma miejsce ciągle, nie tylko na zewnątrz, gdzie oczy podrażnia wiatr, zanieczyszczenie i pyłki, ale także w zamkniętych pomieszczeniach.
Jeżeli zdarzyłby się stan zapalny oka – zapalenia spojówek, u takich małych dzieci nie można stosować każdych kropli. Okulista specjalizujący się w okulistyce dziecięcej polecił krople AZYTER.

Zdjęcie: http://www.okulistyka-net.eu/?mod=3

Komentarze

  1. Po paru miesiącach chcę dodać, że bez sensu było to męczenie dziecka wycieraniem ropy z oczka. Krople AZYTER okazały się strzałem w dziesiątkę i piorunem usunęły problem, który już nie powrócił.

    OdpowiedzUsuń
  2. U mojej córki kilka razy się te kanaliki zatkały, ale okulista przepisał krople i szybko się poprawiło

    OdpowiedzUsuń
  3. to się często zdarza z tego co wiem i nie ma co panikować. okulista na pewno pomoże i szybko minie

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty