Doktor Quinn, Niewolnica Isaura, Dynastia - seriale z dawnych lat

Niedawno odkryłam, że w TV, na kanale CBS DRAMA można obejrzeć stary serial – „Doktor Quinn”. Ameryki tam nie odkrywają, nie jest to szczyt efektów specjalnych, ani wysyp najbardziej znanych aktorów ale… Jest to moje wspomnienie niedzielnego popołudnia, gdy będąc jeszcze uczennicą rodzinnie, po obiedzie siadaliśmy, tak samo, jak i reszta Polaków, przed telewizorem i oglądaliśmy ten amerykański serial. Tak niewiele było potrzeba do szczęścia. Sięgając pamięcią, do takich seriali, które oglądała cała Polska było kilka. Pierwszą superprodukcją, która wyludniała ulice, była „Niewolnica Isaura” – brazylijska telenowela. Wcześniej nie widywało się w naszym kraju takich filmów. Później pamiętam serial „W kamiennym kręgu”. Z tego ostatniego wspominam grę na pianinie trochę szalonej bohaterki. Był też o rudowłosej Katarzynie pod tym właśnie tytułem. Innym, super hitem, który pokazywał wielki świat był tasiemiec „Dynastia”. Stanowił prezentację luksusu, o którym u nas nawet się nie śniło. Stroje, domy, sposób życia. Każdy marzył by zostać Carringtonem. Ach, to były czasy, kiedy żyło się od odcinka do odcinka :) bez podziału, wszyscy oglądali. W poniedziałek był temat do rozmów, snucia przypuszczeń.

Nie takt dawno próbowałam obejrzeć rzeczoną „Dynastię” ale to już nie to. Luksusy z serialu już nie są takie luksusowe a stroje stały się niemodne, jednak „Doktor Quinn” nadal interesuje i kojarzy mi się z babcią, która uwielbiała oglądać panią doktor walczącą ze stereotypami i ciemnogrodem społeczeństwa. Tak naprawdę, temat aktualny i dzisiaj. Nie jest to dziki zachód ale zacofanie i ograniczenie światopoglądowe nadal istnieją, szczególnie w drażliwy i wrażliwych kwestiach. Ale tu nie miałam rozwodzić się na ten temat, pewnie jeszcze nie raz zastanowię się nad tym, co kieruje ludźmi i dlaczego są tacy a nie inni :).
Znalezione obrazy dla zapytania w kamiennym kręgu

Komentarze

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty