Hemoroidy w ciąży

W przypadku hemoroidów bardzo ważne jest regularne wypróżnianie się. Nie należy jednak przesadzać z przesiadywaniem w toalecie, gdyż nacisk  na nadmiernie rozszerzone żyły w rezultacie może doprowadzić do pojawienia się guzków. Bolące i piekące miejsca można przemywać zimną wodą z mydłem w płynie przeznaczonym dla kobiet w ciąży. Dobre efekty może dać też napar z kory dębu, działający przeciwzapalnie. W aptece można kupić żel ziołowy do higieny odbytu, maść nagietkową, która dobrze nawilża i wzmacnia skórę. Przy krwawiących hemoroidach stosować można ciepłe okłady z wilgotnej torebki herbaty. Znajduje się tam kwas taninowy, który działa ściągająco. Zasklepia on niewielkie ranki. Nieprzyjemne objawy można złagodzić ciepłą kąpielą, najwyżej 10 – 15 minutową. Wszelkie nasiadówki są w ciąży przeciwwskazane. Regularnemu wypróżnianiu sprzyja dieta bogata w błonnik oraz aktywność fizyczna. Nie jest tu zalecane spanie na wznak. Stosowanie czopków czy doustnych preparatów przeczyszczających winno być konsultowane z ginekologiem prowadzącym ciążę.

Komentarze

  1. mnie ominęło ale moja przyjaciółka przez pierwsze 5 mc...miała problem straszny z wypróżnianiem...nawet 7 dni się nie załatwiła...skończyło się strasznie bolesnymi hemoroidami....

    OdpowiedzUsuń
  2. Przykra dolegliwość, która po ciąży często mija.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie byłam jeszcze w ciąży ale jeżeli czytam bądź słyszę opowieści sióstr czy kuzynek - jestem przerażona!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem ta dolegliwość się po prostu nie zdarza :). Mnie to ominęło.

      Usuń
  4. Ja miałam, chociaż nie byłam w ciąży, nie wiem skąd to się wzięło, na szczęście szybko przeszło. Pomagały nasiadówki nad rumiankiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, dieta jaką teraz stosujemy, często przyczynia się do zaparć, które prowadzą do powstawania hemoroidów. Ponadto są osoby, które mają tą dolegliwość nie wiadomo skąd. Gdyby nie był to poważny problem, to nie byłoby tylu specyfików aptecznych, żeby go zwalczać.

      Usuń
  5. Z takimi problemami trzeba iśc do proktologa i to jak najszybciej

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty