Czym w ogóle są te cylindry Montessori?

Zestaw składa się z 4 bloków wykonanych z drewna. Każdy z bloków ma 10 otworów, a w nich umieszczone są cylindry, różniące się pomiędzy sobą wielkością oraz szerokością.

I blok – cylindry są tej samej wysokości, natomiast zmniejsza się tylko średnica.
II blok – wraz z średnicą się zmniejsza się wysokość.
III blok – zwiększa się wysokość, natomiast średnica się zmniejsza.
IV blok– średnica pozostaje bez zmian, a zmniejsza się wysokość.

Średnia wieku dziecka, które może zająć się cylindrami to 2,5 roku ale równie dobrze mogą one zająć dziecko 2 letnie, a inny 3 latek może nie wykazywać nimi zainteresowania. Na pewno nie można dziecka zmuszać do zabawy cylindrami.

Cylindry uczą dziecko rozróżniać  wielkości, grubości i głębokości, pomagają rozwijać koncentrację, uczyć się na błędach, które samodzielnie rozwiązuje.
Dodatkowym atutem cylindrów są małe uchwyty, które dziecko chwyta chwytem pęsetowym, co korzystnie wpływa na rozwój umiejętności pisania.

Jak posługiwać się cylindrami.
Wyjmujemy wszystkie cylindry, układamy przed dzieckiem i rozpoczynamy. Układa je według przyjętego wzoru, który wskazujemy dziecku.

Wyjmujemy wszystkie cylindry i wskazujemy dziecku otwór, do którego musi dopasować odpowiedni cylinder.


To tak w dużym skrócie. A co ja sądzę o cylindrach? Uważam, że to fajna sprawa. Moje dzieci otrzymały cylindry w wieku ok. 2 lat i bardzo się nimi zainteresowały. Układały, wyjmowały i znowu układały. Jedynym minusem tej pomocy edukacyjnej jest cena, ok. 250 zł. Poza tym nie widzę żadnych minusów.

Komentarze

  1. Wszystko fajnie, jednak cena zdecydowanie bardzo wysoka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cena powala. Ciekawe te cylindry. Nie słyszałam o nich.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To sztandarowe narzędzie razem z różową wieżą, jeśli chodzi o pedagogikę Montessori. Ogólnie mało znane, ja zetknęłam się z nim tylko w związku z Montessori.

      Usuń
  3. warto sprawdzić. a co do ceny - tak jest z rzeczami dla dzieciaków..klaudia j

    OdpowiedzUsuń
  4. Teraz drewno jest w cenie.
    Świetna zabawka, ciekawa jestem czy moja córka będzie na tyle cierpliwa, żeby się nią zająć.

    OdpowiedzUsuń
  5. Co prawda zabawki takie nie są tanie ale moim zdaniem są rewelacyjne. Nasza Kinga chodzi do grupy w przedszkolu Montessori jestem zachwycona wszystkimi pomocami naukowymi ! Uwielbiam <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie słyszałam o takich cylindrach, ale wyglądają na ciekawe. Tylko faktycznie, cena jest dość wysoka...

    OdpowiedzUsuń
  7. Z tego co wiem zabawki z drewna potrafią kosztować wiele, a cykinry wydają się być solidnie wykonane :)

    OdpowiedzUsuń
  8. U nas robione są przez niektórych, to ręczna robota, zgodnie z wytycznymi.

    OdpowiedzUsuń
  9. Z doświadczenia wiem, że najprostsze rzeczy najbardziej cieszą dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pierwsze słyszę, ale ciekawa rzecz, muszę się rozejrzeć za nimi ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy o czymś takim nie słyszałam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to typowe i charakterystyczne dla pedagogiki Montessori, a ona nie jest tak powszechna u nas.

      Usuń
  12. Zabawki w nurcie montessori sa rewelacyjne :) jednak mysle, ze gdyby poszukac czegos bardzo podobnego, bez etykietki, ze to montessori wlasnie, byloby ze 4razy taniej :P :)Poza tym ciekawy wpis, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To się zgadzam, mam kilka takich zabawek :) za 1/4 ceny :)

      Usuń
  13. Lubimy cylindry. Uczy cierpliwości i koncentracji...

    OdpowiedzUsuń
  14. Cylindry widziałam już kilka razy w sieci, ale nie miałam okazji pokazać ich synom. Ciekawe czy zainteresowaliby się nimi.
    Zdjęcie kiepsko je oddaje bo jest niewyraźne :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że dzieci się zainteresują. To przedziwne jak potrafią zająć dziecko. Mam kiepski aparat :(

      Usuń
  15. ech, już wzbudziłaś moje zainteresowanie...aż do momentu gdy zobaczyłam cenę :-(

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty