O MALUCHU W BRZUCHU, CZYLI SKĄD SIĘ BIORĄ DZIECI


Dzieci poznają świat, a najlepszym na to sposobem jest zadawanie pytań. Jako mama dwójki czterolatków jestem zasypywana pytaniami nieustannie. Są pytania proste, ale i trudne. Do działu pytań trudnych zalicza się ”Skąd się biorą dzieci” i związane z nimi tematy poboczne, np. w jaki sposób znalazły się  w brzuchu mamy, a później z niego wyszły. Nie mam wprawy w tej tematyce rozmów z dziećmi, ale jak zwykle, nic nie pozostaje bez pomocy. Jako fanka i pasjonatka książek, również i w tym przypadku sięgnęłam po odpowiednią literaturę. Nie jest to książka naukowa, ale pięknie ilustrowana z tekturowymi stronami pozycja dla dzieci „O maluchu w brzuchu, czyli skąd się biorą dzieci”.


Część dla dzieci jest poprzedzona komentarzem dla rodziców. Są to porady odnoszące  się do prawidłowego odpowiadania na zadawane przez dzieci pytania. Konkretna i rzeczowa odpowiedź jest najlepsza. W książce znajdziemy odpowiedzi na pytania typu skąd się biorą dzieci, jak się pojawiają na świecie, czy dzidziusiowi w brzuchu nie jest za ciasno, dlaczego czasem rodzi się dziewczynka, a czasem chłopiec, jak rodzi się dziecko, co to jest seks.



Główną bohaterką i autorką pytań jest Mela. Zadaje wiele pytań, a rodzina, czyli mama, tata, starszy brat i dziadkowie odpowiadają na nie, najlepiej jak potrafią. Nie ma  tu tematów tabu, wstydliwych, wszystkie są ważne i godne udzielenia odpowiedzi w sposób przystępny  i zrozumiały dla dziecka. Wszystko nazywa się tak, jak jest nazwane naprawdę.


Książka to wspaniała pomoc dla rodzica, który chce dziecko nauczyć i przekazać mu właściwą wiedzę. Jest  przeznaczona dla dzieci od 3 roku życia.




Komentarze

  1. Świetna książeczka. Widziałam ją już na jakims blogu, koniecznie muszę ją zakupic.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książki to najlepszy sposób, żeby dzieciom tłumaczyć otaczający je świat. Ja dzięki książkom synowi odpowiedziałam na kilka jego trudnych pytań :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Książeczka wydaje się idealna:) Zachęca dobre wydawnictwo! Trendy Mama

    OdpowiedzUsuń
  4. O widzisz, u nas były takie pytania kiedy byłam w drugiej ciąży, ale na szczęście sobie poradziłam bez książki. Powiedziałam prosto co i jak, nie miałam problemu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bo ja wiem, czy to trudne pytanie - bez wdawania się w zbędne szczegóły wystarczy powiedzieć jak jest :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mamy te publikację. Jesteś wspaniała. Z resztą jak wszystkie od Naszej u. 🙂

    OdpowiedzUsuń
  7. Mega mądre, nareszcie coś w odpowiedzi i na czasie :)Dzięki KUPUJE!!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo wartościowa książka, czekamy na nasz egzemplarz.

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajna książeczka! Zabawa i edukacja, 2w1. :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Na pewno ta książeczka rodzicom pomaga i nieco ułatwia ten proces trudnej rozmowy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Karolina Witkowska5 sierpnia 2019 17:24

    Pomocna w wytłumaczeniu dziecku , czasem nieco skomplikowanych zagadnień :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Kurcze fajne są takie podpowiedzi. Niekiedy w sumie nie wiadomo jak podejść do takiego tematu

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetne są takie popularnonaukowe pomoce dydaktyczne! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Każdy usłyszy to pytanie, prędzej czy później

    OdpowiedzUsuń
  15. Taka książeczka jest super rozwiązaniem, aby wytłumaczyć dziecku skąd się biorą dzieci

    OdpowiedzUsuń
  16. Książki to świetna forma przekazywania takiej wiedzy dzieciom. Ale trzeba pamiętać o tym, że rodzica to nie zwalnia z odpowiedzialności rozmowy na trudne tematy

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetna forma do rozpoczęcia trudnej rozmowy z dzieckiem w przystępny sposób

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale świetna! Dzieci bardzo ciekaw temat ciąży, szczególnie kiedy na świecie ma pojawić się rodzeństwo.

    OdpowiedzUsuń
  19. cudowne wydanie! czekam na swoją przesyłkę z tą książką :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty