Domowe sposoby na ból gardła

Płukanka ziołowa. Należy przygotować mieszankę ziół, po pół łyżeczki liści:
  • ·         szałwii,
  • ·         koszyczka rumianku,
  • ·         liści mięty pieprzowej,
  • ·         kwiatu nagietka.

Mieszankę zalewamy szklanką wrzątku, przykrywamy i odstawiamy na 20 minut. Powstały wywar odcedzamy. Letnim naparem płuczemy gardło kilka razy dziennie.

Odwar z siemienia lnianego. Trzy łyżki siemienia należy zalać dwoma szklankami wrzątku, następnie gotujemy na małym ogniu przez kwadrans. Należy pić po szklance dziennie, przed snem.


Napój anyżkowy. Potrzebne będą 2 łyżeczki gwiazdek anyżu, które zalewamy szklanką wody, a następnie gotujemy przez 15 minut. Powstały wywar odcedzamy. Do przestygniętego odwaru dodajemy pół szklanki miodu lipowego, mieszamy. Należy pić 4 – 5 razy dziennie po 1/4 szklanki.

Komentarze

  1. Świetny wpis. Myślę, że przyda się wszystkim podczas bólu gardła.

    www.naturalnieandzia.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz zaczyna się sezon chorobowy to może się przydać.

      Usuń
  2. Z pewnością przyda się na moje wiecznie obolałe gardło :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja lubię syrop z cebuli :) Zawsze pomaga

    OdpowiedzUsuń
  4. Super post bo aktualnie choruję więc na pewno skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Akurat jestem przeziębiona. :D Może wypróbuje twój sposób i dam Ci znać. <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dobrze sprawdza się w przypadku bólu migdałków / anginy również płukanie gardła przegotowaną wodą z solą. Działa cuda!

    OdpowiedzUsuń
  7. NIe wiedziałam o miksturze z siemienia lnianego, super sposób! ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj tak ziołowe płukanki na gardło bardzo sobie chwalę! Tak samo jak syrop z cebuli, która jak dla mnie jest najlepszy ! ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty