Babka z chałwą

Przepyszne ciasto, nie mogłam się pohamować J.

Składniki na formę z kominkiem o średnicy. 23 cm. Ja, zrobiłam podwójną porcję na dużą brytfankę – tortową.
1,5 szklanki mąki pszennej,
4 jajka,
3/4 szklanki cukru,
1/2 szklanka oleju,
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia,
100 gram chałwy ale jeśli ktoś lubi chałwę to polecam z 200 gram J,
olejek waniliowy - jeśli ktoś ma życzenie ale nie musi być.


Jajka razem z cukrem ubijamy na jednolitą masę. Dodajemy mąkę, proszek do pieczenia, olejek waniliowym, olej. Wszystko należy dokładnie wymieszać łyżką do połączenia się składników. Blachę smarujemy tłuszczem i obsypujemy bułką tartą, choć i bez tego się da
J.wlewamy połowę ciasta, wkruszamy chałwę i dajemy resztę ciasta. Można też ciasto wymieszać z pokruszoną chałwą (mam zamiar tak zrobić z dodatkową ilością chałwy). Na wierzch można pokruszyć czekoladę deserową. Pieczemy w 200 stopniach ( piekarnik gazowy ) przez 50 minut. 

Komentarze

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty