Kwas foliowy ważny nie tylko w ciąży ale i przed nią

Kwas foliowy jest bardzo ważny podczas ciąży. Wpływa na prawidłowy rozwój płodu, chodzi tu o ośrodkowy układ nerwowy dziecka. Niedobór może powodować niedorozwój łożyska oraz powstawanie wad cewy nerwowej, prowadzić do poronień oraz niskiej masy urodzeniowej.  Ważne jest, aby kwas foliowy przyjmować jeszcze przed zajściem w ciążę, gdyż kształtowanie się przyszłego układu nerwowego rozpoczyna się bardzo wcześnie. Mam świadomość, że bardzo często ciąża nie jest planowana i rzadko profilaktycznie kobieta zażywa kwas foliowy ale byłoby to w dobrym tonie, aby weszło to w zwyczaj każdej współżyjącej pani. Obecnie jest wiele suplementów diety, zestawów witamin, więc zamiast przyjmować typowy kompleks witaminowy, można zacząć zażywać taki wzbogacony w kwas foliowy. Są one zwykle przeznaczone dla kobiet w ciąży i planujących ciążę ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby zwyczajowo przyjmować takie tabletki. Owszem, kwas foliowy występuje w postaci naturalnej, chociażby w ciemnozielonych i pomarańczowych warzywach, pomarańczach – konkretnie w soku, kapuście, szparagach, sałacie, brukselce, kalafiorze, marchewce, bananach, wątróbce – ale w ciąży nie wolno jej jeść. Niestety, wysokie temperatury stosowane podczas obróbki termicznej niszczą zawarty w nich kwas foliowy, podobnie jak i inne odżywcze składniki.
Ja planowałam ciąże i jeszcze przed nią zażywałam właśnie kompleksy witaminowe. Również podczas ciąży stosowałam cały czas witaminy dla kobiet w ciąży.
Rada:

Zażywajcie kompleksy witaminowe dla kobiet w ciąży, wzbogacone o kwas foliowy. Taki zestaw na pewno pójdzie na zdrowie. Ja, zauważyłam, że po tych witaminach dla ciężarnych poprawiła się kondycja włosów a paznokcie pierwszy raz w życiu przestały mi pękać. Nie wspominam o cerze, która ewidentnie stała się zdrowsza.

Komentarze

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty