Gra edukacyjna Gotowanie od Kapitan Nauka - recenzja


Gry to bardzo rozwijający element zabawy, dlatego uważam, że w każdym domu powinno być ich jak najwięcej. Ponadto, to szansa na wspólne spędzenie czasu z naszymi dziećmi. Dzisiaj chcę opowiedzieć o fantastycznej grze, która prócz dostarczenia rozrywki uczy koncentracji, ćwiczy pamięć, spostrzegawczość.


Dzieci bardzo lubią pomagać rodzicom podczas codziennych czynności domowych. Gdy zobaczyłam grę edukacyjną Kapitana Nauki pt. Gotowanie, wiedziałam, że ta tematyka idealnie przypadnie do gustu moim dzieciom, a także dostarczy im kolejnych atrakcyjnych materiałów do nauki poprzez zabawę.




Całość gry mieści się w wygodnym, zamykanym od góry pudełku. Znajdziemy tam cztery talerze z potrawami (pizza, zupa, śniadanie, sałatka owocowa), cztery dwustronne karty z napisami w języku polskim i angielskim (z jednej strony lista składników potrzebnych do przygotowania potrawy, z drugiej strony lista zakupów) oraz 36 żetonów. Wszystkie elementy są wykonane z twardego, lakierowanego kartonu, są bardzo wytrzymałe. Dołączona instrukcja zawiera 12 wariantów gry. Gra przeznaczona jest dla dzieci w wieku 3-7 lat, czas zabawy zajmuje ok. 10-20 minut.  


  

Na początku nie wyjaśniałam dzieciom reguł gry, samodzielnie i intuicyjnie dobierali składniki do talerzy, bawili się, że zjadają poszczególne składniki, karmili zabawki. Następnie pokazałam im listy zakupów i wyjaśniłam zasady gry.


Mamy możliwość aż 12 propozycji zabaw. W jedną można bawić się w pojedynkę, a pozostałe są przeznaczone dla dwóch, a nawet czterech osób. Każdy opis gry poprzedza informacja o tym, których elementów będziemy używać: list potraw czy list składników oraz 24 czy 36 żetonów.


Poszczególne propozycje mają różny stopień trudności: od najprostszego dopasowywania odwróconych obrazkiem do góry żetonów do listy składników potraw w jak najkrótszym czasie poprzez warianty bingo, po zapamiętanie składników wylosowanej potrawy, które należy zebrać je bez podglądania listy składników.


Ostatnie trzy z wymienionych wariantów to warianty angielskie, gdzie kładzie się nacisk na zapamiętywanie i powtarzanie angielskich nazw produktów. Ze strony Kapitana Nauki można ściągnąć plik z wymową wszystkich 42 słówek, które pojawiają się w grze.



Komentarze

  1. Ale świetna opcja dla najmłodszych ;D
    Aż żałuję, że nie było takich rzeczy, jak byłam mała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gra jest ekstra, na prawdę pobudzająca dziecięcą wyobraźnię.

      Usuń
  2. może gdyby takie rzeczy były, kiedy byłam dzieckiem, dziś lubiłabym gotować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jedno zdanie: ja chcę taką grę dla siebie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny pomysł na spędzanie czasu

    https://atrakcyjne-wakacje-z-dzieckiem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie mam dzieciaczków, ale mogę podrzucić tę grę mojemu bratu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jedna z lepszych gier z jakimi miałam do czynienia.

      Usuń
  6. W taką grę sama bym chętnie zagrała :)

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie to jeszcze za mlode dzieciaki sa..
    Ale dla starszakow, bardzo ciekawa zabawa mysle ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Boska, jak tu zaglądam to bardzo żałuję, że nie mam w pobliżu żadnych małych dzieciaczków.

    OdpowiedzUsuń
  9. Na prawdę świetna gra! Sama będę kupować tego typu gry dla moich przyszłych dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam właśnie takie gry. Kapitan Nauka ma świetną ofertę gier dla dzieci i najmłodszych.

      Usuń
  10. Bardzo fajny pomysł na grę dla dzieci!

    OdpowiedzUsuń
  11. Teraz są naprawdę fajne gry dla dzieci, bardzo kreatywne i kolorowe. :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mamy tą grę Jaś dostał na urodziny. Jest super.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajnie wygląda, kto nie lubi zabawy w sklep i gotowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow, super. Muszę to kupić. Dla dziecka i trochę dla siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ooooo, taka gra w gotowanie mogłaby się przydać nie tylko mojemu synkowi, ale również mi ;) Jestem kulinarnym beztalenciem ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. wow - świetna sprawa - moja córeczka byłaby zachwycona tą grą

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam taką naukę rzez zabawę, super pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  18. O! Bardzo ciekawa propozycja. Chyba mam pomysł na prezent dla Synka

    OdpowiedzUsuń
  19. Mamy z tej serii "Zakupy". Świetna gra!

    OdpowiedzUsuń
  20. Mam w domu mnóstwo gier od Kapitana Nauka. Tej nie, ale bardzo mnie zaciekawiła. Tym bardziej, że w gotowanie wciągam synów, żeby ich tym zainteresować. Tu mieliby szansę na trochę rywalizacji ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Mamy kilka książek i gier od Kapitana Nauki, ale gry w gotowanie nie mamy.Mamy za to Zakupy, które polecam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty