Małe Licho i tajemnica Niebożątka Marta Kisiel Wydawnictwo Wilga - recenzja

Głównym bohaterem książki jest dziewięcioletni chłopiec o wyjątkowym imieniu Bożek, który mieszka z upiorami, pod jego łóżkiem śpi wielki potwór z mackami, jezioro obok domu zamieszkuje zaprzyjaźniony utopiec. Do tej pory chłopiec uczył się w domu, jednak dorośli postanawiają wysłać go do szkoły. Chłopiec bardzo się boi tej nowej sytuacji, nowego otoczenia. Dom to dla niego ostoja, która daje mu poczucie bezpieczeństwa, jest tym co zna. Jedynie mama rozumie jego obawy. Chłopiec skrywa tajemnicę, która gdyby ujrzała światło dzienne mogłaby go narazić na nieprzyjemności.


Bożek ma przyjaciela – anioła stróża imieniem Licho, który towarzyszy mu w chwilach słabości. Wie, kiedy chłopcu zagraża niebezpieczeństwo, wówczas jest w stanie zrobić wszystko, aby mu pomóc.

Ta książka łączy z sobą fantazję z rzeczywistością, grozę z uduchowieniem. Autorka przedstawia uczucia, jakimi obdarzają się mieszkańcy domu.

Książka porusza ważny problem – pójście do szkoły, opuszczenie bezpiecznego domu. „Małe Licho i tajemnica Niebożątka” to świetna pozycja zwłaszcza dla tych, którzy rozpoczynając naukę w szkole są pełni obaw, ale również dla lubiących mądre historie. Jest śmiesznie, strasznie i ciekawie.

To pokrzepiająca historia o tym, że być innym, to znaczy być kimś wyjątkowym. O miłości, przyjaźni i niezłomności, która potrafi wyciągnąć nas nawet z najstraszliwszych tarapatów.

Książka napisana jest dużą czcionką, która stanowi świetne ułatwienie dla samodzielnie czytających już dzieci. Duże i ciekawe ilustracje autorstwa Pauliny Wyrt cieszą oko małych i dużych.

Komentarze

  1. Czytałam tę książkę i mimo iż moje pierwsze spotkanie z Panią Kisiel nie było przyjemne to tutaj lektura okazała się fajna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna tematyka :) Muszę dopisać do listy "książek do przeczytania"

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka wygląda bardzo interesująco :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tytuł kojarzy mi się z grą wiedźmin. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiem czemu jakoś tak z moim dzieciństwem kojarzy mi się ta książka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię takie książki, dziecko dowiaduje się ze skoro bajkowy bohater radzi sobie z trudna sytuacja to ona także sobie poradzi. Czasem taki fikcyjny bohater jest większym autorytetem niż rodzic w takiej sytuacji 😄

    OdpowiedzUsuń
  7. Poszukam w bibliotece, zaciekawił mnie fakt, że są napisane dużym drukiem - akurat dla mojej córy, która uczy się czytać.

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię książki, które odwołują się do najcenniejszych wartości w życiu człowieka. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem zachwycona tą książką. Przepiękna lektura!

    OdpowiedzUsuń
  10. Kojarzy mi się trochę z "Labiryntem fauna"

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubie książki tego wydawnictwa :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kolejna pozycja na liście "do przeczytania ".

    OdpowiedzUsuń
  13. myślę że zainteresowałby mnie ta książka :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty