Malutki Lisek i Wielki Dzik Tam Berenika Kołomycka oraz Maja i minizaury. Szkolna pułapka Kajetan Wykurz - recenzja


Komiksy to świetne rozwiązanie dla uczących się czytać dzieci oraz doskonałą forma spędzenia czasu. Pamiętam, jak ogromną popularnością cieszyły się, gdy chodziłam do szkoły podstawowej, a mają one również swoich fanów wśród dorosłych. Dzisiaj chcę zaprezentować dwa komiksy Wydawnictwa Egmont, które przeznaczone są głównie dla dzieci, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby przeczytali je starsi czytelnicy.


Malutki Lisek i Wielki Dzik Tam Berenika Kołomycka
To wyjątkowy komiks, piękny i filozoficzny. Ta historia opowiada o pragnieniach, dążeniu do zdobycia czegoś nieosiągalnego, poszukiwaniu prawdziwej przyjaźni, kiedy okazuje się, że to, co mamy nam nie wystarcza. Refleksja rodzi się dopiero w momencie, gdy spotykają się zwierzęta o podobnych wartościach. Okazuje się, że idealnym miejscem jest dom, gdzie jesteśmy szczęśliwi.
To opowieść o dwójce przyjaciół, którzy wspólnie pokonują przeciwności losu, cieszą się wspólnym życiem, z uwypukleniem, jak istotne są relacje z innymi. Ci, z którymi się spotykamy, mogą nam towarzyszyć przez całe życie, ale również zdarza się, że obierają własną, odmienną od naszej drogę.
Komiks jest pięknie wydany. Ilustracje wprowadzają nastrój i klimat historii, przyciągają wzrok.



Maja i minizaury. Szkolna pułapka Kajetan Wykurz

To niesamowicie dynamiczna historia opowiadająca o dziewczynce Mai i jej przyjaciołach – Minizaurach. Stworzenia te trafiły na Ziemię z odległego miejsca w kosmosie. Chcą wrócić do domu, jednak jest pewien problem, zaginął ich wahadłowiec, którym mieliby dotrzeć na statek matkę. Akurat jest pierwszy dzień szkoły i dziewczynka zabiera towarzyszy do szkoły, ukrywając ich w plecaku. Jak to można przewidzieć, sprawy komplikują się, mimo że wahadłowiec zostaje odnaleziony, to Minizaury nie mogą swobodnie odlecieć.
To komiks wydany niesamowicie kolorowo, przyjemnie dla oka. Szybka i dynamiczna akcja z licznymi zwrotami, wciągająca czytelnika i ucząca, że przyjaźń jest ważna, nawet jeżeli różnimy się między sobą.






Komentarze

  1. Maje to i nawet ja bym wzięła <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Po przeczytaniu tej recenzji mam ochotę zmienić trochę plany czytelnicze na najbliższy czas i sięgnąć po komiks :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też dawno nie czytaliśmy komiksów, a są na prawdę fajne.

      Usuń
  3. Coś dla moich córek, pewnie z małą pomocą dałoby rade przeczytac. Może połkną komiksowego bakcyla

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój mąż lubi komiksy Kaczora Donalda więc mamy już ich zapas dla Dominika :):):)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubie komiksy, Minizaury mamy i tez fajnie oglada sie i czyta

    OdpowiedzUsuń
  6. Komiksy już dawno miałam w rekacj

    OdpowiedzUsuń
  7. "Malutki lisek" jest przeuroczy. Bardzo podobają mi się ilustracje. Zastanawiam się czy to nie byłby dobry pomysł, żeby jeszcze bardziej zachęcić moją Melanię do czytania...

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie byłam fanką komiksów i mój synek też, ale to wydaje się ciekawa propozycja. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem jakaś fanką komiksów ale te są na prawdę ciekawe.

      Usuń
  9. Bardzo ciekawa pozycja. Mój synek nie umie jeszcze czytac, ale chętnie słucha bajki lub komiksy, bo ten rodzaj też już nie jest mu obcy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tekst połączony z rysunkiem jest atrakcyjny dla dzieci.

      Usuń
  10. Lubię takie książeczki. Ogólnie książki dla dzieci są wspaniałe.

    OdpowiedzUsuń
  11. Podobają mi się ilustracje w bajce o lisku :) :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mamy oba komiksy. Synkowi oczywiście najbardziej podoba się ten z dinozaurami, dla mnie- "Malutki lisek". Jego treść ma ma bazy sens.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieciom na pewno podobają się kolorowe ilustracje minizaurow.

      Usuń
  13. świetne ilustracje w obu książkach :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Faktycznie, komiks wciąga akcją, a czytania nie jest zbyt wiele - idealne, żeby zachęcić :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kiedyś bardzo lubiłam komiksy. Też bardziej wolę książki. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. już mi się podoba i sądzę, że mojemu synkowi spodobałby się też, chcę go mieć ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. na komiksach moje dzieci się nauczyły czytać książki. teraz je połykają

    OdpowiedzUsuń
  18. Jeśli ktoś lubi komiksy, z pewnością może skusić się na choćby jeden z tych tytułów. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wolę książki, ale nie mam nic przeciwko takim kolorowym komiksom

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam Malutkiego liska i wielkiego dzika! Czytałam sama z zapartym tchem!

    OdpowiedzUsuń
  21. Ten Lisek ma dla mnie jakieś mroczne ilustracje :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam komiksy, fajnie że wróciła na nie moda :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Komiks wygląda świetnie, chętniw bym go sama przeczytała.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty