Naprawianie swoich błędów - usamodzielnianie dziecka Montessori

Musimy pozwalać dzieciom naprawiać popełniane przez nich błędy w tym celu powinniśmy im dostarczyć odpowiednich narzędzi. Pozwoli to dzieciom zdobyć większą pewność siebie, zrozumieć, że każdemu może zdarzyć się potknięcie, ale przede wszystkim nauczą się, że z każdej sytuacji można znaleźć wyjście.

Każde dziecko powinno mieć dostęp do zestawu sprzątania. W skład takiego zestawu powinny wchodzić:
·        zmiotka,
·        szufelka,
·        duża szczotka,
·        ścierka,
·        gąbka,
·        ścierka do podłogi,
·        wiadro.


Gdy dziecku coś się rozleje bądź rozsypie dajmy mu sprzątnąć. Rodzic może współdziałać ale nie wyręczać.

Komentarze

  1. Niby takie to oczywiste, a tak wielu rodziców o tym zapomina :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I później się dziwią dlaczego dzieci są nieporadne życiowo.

      Usuń
  2. Mój Tosiek ma taką samą szufelkę tylko szarą �� mały ma 2 latka ale wiele rzeczy cce robić sam. Sam jeść, sam wchodzić na schody. Taką szufelką również umie się posłużyć np.zamiatając kolorowy ryż któeym się bawiliśmy. Wiadomo że nie zrobi tego jak starsze dziecko, jednak ja i tak jestem z niego dumna ��

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja młoda chętniej sprząta niż ja :D Ma to ewidentnie po ojcu.

    Lubi opróżnianie i napełnianie zmywarki, wynosi talerze i szklanki po sobie, zamiata. Poradzi sobie dziewczyna w życiu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Boże! Gdyby każdy rodzic to sobie wbił do głowy, to wyrastałoby mniej sierot z dwiema lewymi rękami! Ja sprzątałam w domu od najmłodszych lat.

    OdpowiedzUsuń
  5. U nas ten zestaw małego pomocnika jest zawsze pod ręką. Mamy nawet sprzęty w wersji dla dzieci. Chłopcy uwielbiają pomagać, a ja to w nich poelegnuję 😉

    OdpowiedzUsuń
  6. Uczenie dziecka samodzielności to chyba najważniejsze zadanie nas, rodziców. Bo przecież nasza
    Główna
    Rola jest przygotowanie dziecka do droroslego życia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Samodzielność to bardzo ważny aspekt w wychowaniu dziecka. Córka chętnie sprząta, wie, że odpowiada za swój pokój.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moi jeszcze mali ale wiem, że trzeba ich uczyć jak najwcześniej.

      Usuń

Prześlij komentarz

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty