Rysunki i wystawa - Montessori

Dzieci lubią malować pędzlem oraz palcami, dobrze im umożliwić to, gdyż sprzyja to rozwojowi wyobraźni i kreatywności.

Potrzebne będą:
·        sztalugi,
·        rulon papieru,
·        miseczki do farby,
·        3 tubki farby,
·        3 pędzle,
·        fartuch.

Należy pokazać dziecku jak ma korzystać z farb, miseczek, pędzli. Na początek dobrze jest dać dziecku 3 kolory farby. Dziecko uczy się odkładać pędzle do miseczki z farbą odpowiedniego koloru. Z czasem można zwiększyć liczbę kolorów.

Można stymulować wyobraźnię dziecka układając w widocznym dla niego miejscu obrazy, pocztówki, albumy, plakaty.

Powstałe dzieła dzieci należy umieścić jak w galerii, np. na lince. Można wbić w ścianę dwa haki, między nimi rozciągnąć sznurek i przymocować kilka klamerek do bielizny.


Warto zabierać dziecko do muzeum, na wystawy, nie patrzy ono w taki sposób jak my, może zauważyć szczegóły, o których by nam nawet nie przyszło do głowy. Dobrze, jeżeli organizowane są specjalne zajęcia artystyczne dla najmłodszych. Dbajmy, aby dzieci brały w nich udział.
Zdjęcie: http://babyonline.pl/dzieciece-rysunki-dlaczego-warto-zachecac-dziecko-do-rysowania,problemy-wychowawcze-artykul,2303,r1p1.html

Komentarze

  1. Dzieci trzeba rozwijać od samego małego ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żeby były wszechstronne i same mogły wybrać co najbardziej lubią.

      Usuń
  2. Bardzo fajny pomysł :)Myślę,że od małego należy dzieci uczyć takich rzeczy i spędzać z nimi jak najwięcej czasu :) Bardzo fajny blog :) Zapraszam do mnie :D : http://malykawalekmnie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Malowanie farbkami to ulubiona zabawa mojego smyka. Zawsze staram się dbać o tę część rozwoju dziecka - nie tylko ćwiczy motorykę ale i wyobraźnię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak tak patrze na te dzieła sztuki to aż przypomina mi się jak sam w przedszkolu malowałem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy pomysł, na spędzenie dnia!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny pomysł, należy pokazywać to dzieciom i pobudzać ich wyobraźnię :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  7. super to prawda trzeba dzieciom pokazywać piekno wystawy obrazy przez to się uczą bycia wrażliwymi na piekno

    OdpowiedzUsuń
  8. ja swojej córce boje sie dawać farbek haha :D, nawet z kredkami robi bałagan .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, znam ten ból. Trzeba się uzbroić w dwie anielskie cierpliwości. My codziennie sprzątamy z dwa razy dziennie i ciągle syf.

      Usuń
  9. Ja również uważam, że dzieciaki powinny się rozwijać np. właśnie w taki sposób :) Moja młodsza siostra bardzo często maluje farbami :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Doskonały pomysł, sztuka ma bardzo terapeutyczne właściwości :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzieci uwielbiają działanie, więc wszelkie kreatywne działania jest jak najbardzie na tak;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Rysowanie i dzieci z głowy na pół dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  13. To była ulubiona zabawa mojego syna - do dziś mam jego rysunki :) ...a ma 18 lat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetna pamiątka, moi na razie bardziej ołówkiem ale ich pierwsze rysunki tez zostawiłam.

      Usuń
  14. Pamiętam jak byłam młodsza to uwielbiałam malować z ciocią!
    http://kinga-wajman.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny pomysł! :)
    modaidekoracje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Słyszałam już o nauce Montessori - super sprawa! Polecam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W prosty sposób można stymulować rozwój dziecka.

      Usuń
  17. Super pomysł na spędzenie wolnego czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo ciekawy post choć mi pewnie do przekonania się o tym daleko ale zawsze warto szybciej coś wiedzieć ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja używałam farb mala i paletki,a raczej moje dziecko używało. W żłobku panie zwróciły uwagę, że Kaja uwielbia prace plastyczne. A teraz znów trochę jej przeszło. interesuje się czymś innym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moi synowie dopiero w przyszłym roku pójdą do przedszkola i mam nadzieję, że tam fachowcy rozwoju dziecka będą pomagać im się rozwijać :).

      Usuń
  20. Dobrze, że tu trafiłam dzisiaj! Przypomniałaś mi o farbkach, które schowałam kiedy młody wymazał nimi świeżo malowaną kuchnię :P jutro wyciągam i coś zmalujemy razem :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jak byłam mała to często malowałam, dzięki czemu nie dawno udało mi się namalować piękny obraz :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Pamiętam, że jako dziecko uwielbiałam malować, dlatego myślę, że warto dziecko wspierać w jego artystycznych wyborach :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Takie kreatywne zabawy są najlepsze!

    OdpowiedzUsuń
  24. Super pomysł! Później dziecko będzie bardziej kreatywne ☺️

    OdpowiedzUsuń
  25. MOja Córka też uwielbia malowanie. Mniej farbami, częściej sięga po flamastry, długopis,ołówek lub kredki. Te dzieła nie mieszczą nam się już w domu! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. JA też jako dziecko wbrew zasadom wolałam kredki od farb.

      Usuń
  26. Rysunek był moją pasją od najmłodszych lat. Mogę stwierdzić, że wychowałam się na kartkach i ołówkach. Mogłam siedzieć godzinami przy stoliku świetnie się przy tym bawiąc. Tworząc swoje "dzieła". W dzisiejszych czasach tradycyjne rysowanie zanika. Zastępuje to palec i kawałek ekranu ... :(
    Pozdrawiam serdecznie,

    ipstryk26.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja sama uwielbiam malować! Miałam tak od dziecka :) Teraz ze względu na brak czasu rzadziej siadam do farb, ale w dalszym ciągu jest to dla mnie sposób na relaks.

    Mam nadzieję, że wpadniesz również do mnie!
    Na moim blogu pojawił się konkurs organizowany z Depilacja.pl, do wygrania m.in. zabieg depilacji laserowej o wartości 850zł, zapraszam!
    spiked-soul.blogspot.com


    Elwira Charmuszko

    OdpowiedzUsuń
  28. My od małego paprałyśmy się farbkami :D To była wtedy niezła zabawa!

    OdpowiedzUsuń
  29. Super. Warto rozwijac kreatywnosci w twn sposób, rym bardziej ze chyba kazde dziecko lubi rysować i babrac sie w farbie

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty