Dookoła smaków. Podróże kulinarne szefa Wincentego

Moi chłopcy, szczególnie jeden z synów niesamowicie interesują się kulinariami, bardzo chcą wiedzieć jak najwięcej  na ten temat i pomagać podczas przygotowywania posiłków. Mam nadzieję, że tak im zostanie J. Dzisiaj klimaty kulinarne proponuje Wydawnictwo Adamada "Dookoła smaków. Podróże kulinarne szefa Wincentego". Niezwykle bogato ilustrowana  podróż kulinarna dookoła świata. 



Kulinaria, o tak, uwielbiam jeść, próbować nowego, poznawać smaki, nawet chociażby przepisy. W wypróbowywaniu nowości mistrzem kuchni jest mój mąż, który wynajduje gdzieś przepisy, z których później gotuje.


"Dookoła smaków" to wspaniała i dokładnie przemyślana książka dla osób w każdym wieku, nie tylko dla dzieci, choć z myślą o nich została napisana. Książka jest niebanalna, znajdziemy w niej rozkładane mapy kontynentów, ukazujące ciekawostki, charakterystyczne potrawy, najbardziej znane składniki z konkretnych części świata. Przewodnikiem po książce jest szef Wincenty, który pragnie być najlepszym kucharzem na świecie, a wiadomo, że najlepiej uczyć się podróżując. Nie zastanawiajcie się tylko wsiadajcie do jego niesamowitego, kuchennego pojazdu i dajcie się ponieść magii smaków!  



Pachnąca morzem i pomarańczami hiszpańska paella albo wietnamska zupa pho pełna makaronu ryżowego, imbiru i papryczek chilli. Somalijskie cambuulo z ryżem i fasolą w sosie pomidorowym z dodatkiem kilku kropel oleju sezamowego, a może australijski ferburger z sarniną i śliwkowym chutney. Meksykańskie empanadas wypełnione chorizo i chilli lub kanadyjskie poutine, czyli dwukrotnie smażone frytki w sosie pieczeniowym ze skrzypiącym serem i szarpaną wołowiną.



Książkę polecamy! Jest kolorowo, ciekawie, z pomysłem. Każde dziecko, a i dorosły skupi wzrok, zagłębi się w lekturze.



Komentarze

  1. wow super! Książeczki dla dzieci są teraz cudowne i uczą przez zabawę naprawdę fajnych rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajne książeczki. Świetne zdjęcia i opis.

    OdpowiedzUsuń
  3. Książeczka ślicznie się prezentuje. Na pewno kiedyś po nią sięgniemy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nawet nie wiedziałam, że są takie urocze kulinarne książeczki dla dzieci, super pomysł na przykład na prezent na nadchodzące święta.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bogato ilustrowany przewodnik po świecie:) podoba mi się taka propozycja:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale wspaniała książka! Nigdzie dotąd jej nie widziałam, u Ciebie widzę jąpo raz pierwszy. Chętnie się za nią rozejrzę dla nas. 😉

    OdpowiedzUsuń
  7. Super pomysł na edukacyjną książeczkę, dzieci na pewno się wiele z niej dowiedzą : ) Muszę kupić mojej Zuzi

    OdpowiedzUsuń
  8. Moje dzieci też uwielbiają pomagać ki w kuchni. Mają kilka książek dla dzieci w tej tematyce więc co jakiś czas przychodzą z przepisem do wypróbowania.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jako geograf, bardzo lubię wszelkie książki z wątkami geograficznymi :) A jedną z prac na studiach pisałam właśnie o turystyce kulinarnej :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny pomysł, który mógłby być uzupełnieniem naszych kuchennych potyczek. Nasz 3-latek ochoczo ze mną niemal wszystko gotuje, od naleśników po serniki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wydaje mi się, że ta ksiązka przypadła by do gustu moim dzieciom. Lubią takie egzemplarze więc chętnie go zamówię.

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetna książeczka. Coś dla małych master szefów! Podobają mi się barwne ilustracje.

    OdpowiedzUsuń
  13. fajny pomysł na zabawę i edukację w jednym takie książki są najlepsze!

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajna propozycja kulinarno-dziecięca. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Czuję, że byłaby to niezła propozycja - niczym książka kucharska i menu w jednym - dla moich żarłoków.

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo fajna książeczka nie tylko dla dzieci, dorośli także mogą dowiedzieć się z niej czegoś nowego co osobiście bardzo lubię

    OdpowiedzUsuń
  17. Za gotowaniem wprawdzie nie przepadam, ale w taką literacką kulinarną podróż chętnie bym się wybrała. Bardzo podobają mi się ilustracje w tej książce! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Takie książki to przeglądają/czytają także dorośli, sama się na tym łapie zresztą.

    OdpowiedzUsuń
  19. Właśnie skończyliśmy czytać książkę z ciekawostkami o jedzeniu i bardzo nas wciągnęła. Fajnie by było jeszcze bardziej zgłębić ten temat, dzięki za polecenie!

    OdpowiedzUsuń
  20. Ale super książka. Sama bym czytała. Ja mam nadzieję, że któryś z moich synów będzie umiał gotować lepiej ode mnie i mnie trochę wyręczy z tych obiadów :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetne propozycje książeczek. Dzieci mogą nauczyć się sięgać w kuchni i być pracowitym.

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo zainteresowała mnie ta pozycja, dawno nie widziałam niczego w podobnej tematyce, aż sama jestem ciekawa całości 😊

    OdpowiedzUsuń
  23. Super książka, myślę że nawet dorosły by się mógł czegoś tutaj dowiedzieć. Piękne ma ilustracje ♥

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty