Głaskanie brzucha ciążowego

Wpadł mi w oczy tekst odnośnie głaskania brzuchów ciężarnych przez osoby z otoczenia i fakt, zgadzam się z tym, iż nie jest to wcale a wcale przyjemne. Może jestem inna ale nie przepadam za obmacywaniem mnie przez innych, nawet jeżeli dotyczy to brzucha ciążowego. To takie intymne, że nie chciałabym żeby go dotykali inni. Równie dobrze mogli by mnie łapać za tyłek lub piersi. Podejrzewam, że wiele kobiet ma podobne odczucia. To, że jest się w ciąży nie oznacza, iż kobieta doznaje ogólnego zdebilenia i tylko czeka, żeby każdy kto ma ochotę macał ją po brzuchu. Ja, gdy byłam w ciąży, jakoś unikałam takich czułości, może dlatego, że niewiele miałam styczności z ludźmi, gdyż byłam uziemiona w łóżku. Z resztą nigdy nie byłam nadmiernie wylewna i nie lubię, gdy ktoś przekracza moją przestrzeń, dlatego też pewnie otoczenia ma tego świadomość i woli nie ryzykować, przecież kobiety w ciąży lepiej nie denerwować. A tak na poważnie, obmacywanie i głaskanie brzucha, nawet przez samą ciężarną, wcale nie jest dobre. Gdy byłam w szpitalu wielokrotnie położne zwracały uwagę kobietom, żeby tego nie robiły, ponieważ mogą wywołać skurcze. Tak więc nie głaskajmy, nie macajmy i nie pozwalajmy innym.

Komentarze

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty