Badania loboratoryjne, hcg a beta-hcg to różnica

Jak już kiedyś pisałam istnieje różnica pomiędzy hcg a beta-hcg jednak jak się okazuje, nie wszystkie laboratoria widzą tą drobną różnicę. Temat przypomniał mi się w związku z moimi ostatnimi problemami z uzyskaniem wyniku badań. Wracając do bety, nie raz zetknęłam się z sytuacją, gdy pacjentka prosząc o wykonanie beta-hcg, opłaceniu tego badania, otrzymuje wynik hcg. Większość kobiet nawet nie zwraca uwagi na nieprawidłowość. Lekarz ginekolog zawsze prosi o betę a nie samo hcg. Owszem, podwyższony poziom hcg też wskazuje na ciążę ale beta-hcg to wskaźnik, który wykonany powtórnie, wskazuje na prawidłowość rozwoju ciąży. Oczywiście hcg też się zwiększa i są do tego przeznaczone tabele ale zetknęłam się z tym, iż zakres hcg kończył się, gdzie beta jeszcze miała możliwość dalszego wzrostu. Tak czy inaczej, gdy chcemy betę to takie badanie winno nam się wykonać. Pomijam fakt oczekiwania na termin wyniku. Nie jest to niezwykle skomplikowane badanie i większość placówek wykonuje badanie w ciągu jednego dnia, zdarzają się jednak sytuacje, gdy trwa to dwa dni, zetknęłam się też z czasem oczekiwania pięciu dni, bo „coś się zadziało”. Ten czas jest bardzo istotny z punktu widzenia oczekującej kobiety, która najchętniej od ręki chciałaby wiedzieć „tak” czy „nie” ale widać nikogo to nie interesuje.

Komentarze

Prześlij komentarz

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty