Opryszczka w ciąży (twarz, usta)

Opryszczkę wywołuje wirus, całkiem powszechny. Opryszczka pojawia się u jednych częściej u innych rzadziej, są ponoć i tacy, którzy nigdy jej nie mieli. W ciąży nie jest to koniec świata. Jeżeli już kiedyś miałaś opryszczkę, chociaż raz w życiu, to wówczas jest zakażenie wtórne. W Twoim organizmie są już przeciwciała i raczej nic nie powinno się stać dziecku. Ja, byłam w takiej sytuacji. Po porodzie musiałam zgłosić się z dziećmi do poradni audiologicznej w celu zbadania czy nie doszło do uszkodzenia słuchu. Odpukać, wszystko jest dobrze, ale mimo wszystko jeszcze raz pojedziemy na sprawdzenie. Było kilka wizyt audiologicznych. Gorsza sprawa, jeżeli nigdy nie miałaś opryszki i dopiero, pierwszy raz, pojawi się ona w ciąży. Jest to wówczas zakażenie pierwotne. Niestety, wówczas może dojść do poważnych komplikacji. Chodzi o to, że wirus ten, nawet u dorosłych, wpływa na system nerwowy. Ale tak szczerzenie, nie spotkałam w swoim życiu kogoś, kto nigdy, choć raz, nie miał opryszczki. Jeżeli jednak uważasz, że to pierwszy raz zgłoś się do lekarza, on zaleci leki, nie ważne w którym tygodniu ciąży. Jej gorszym bratem, który jest wywoływany przez ten sam wirus jest półpasiec. Tego na pewno się nie zapomni, gdyż jest bolesny, wywołuje gorączkę i tu bez leków się nie obędzie.
Co stosować w czasie opryszczki? Normalnie powinno się wziąć leki przeciwwirusowe. Tych, przeciw opryszczce jest kilka ale w ciąży nie można. Najprostszym sposobem, stosowanym przeze mnie jest czosnek. Dokładnie. Kroi się ząbek na pół i tą „mokrą” stroną przykłada i pociera się opryszczę. Pięknie znika. Zapach czosnkowy ale da się przeżyć.
Jeżeli masz opryszczkę a dziecko się urodziło to też bądź ostrożna.
NIE CAŁUJ DZIECKA.
MYJ RĘCE.
NIE DOTYKAJ UST RĘKOMA.

Wirus może przenieść się na dłoniach i zarazić dziecko.

Komentarze

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty