Higiena intymna kobiet w ciąży


Higiena intymna kobiety to coś, do czego powinna stosować się na co dzień, szczególnie w sytuacji skłonności do częstych infekcji. Ciąża jest to stan, który powinien pobudzić do wzmożonej czujności, jeśli chodzi o dbanie o narządy rodne, gdyż zagrożenie ze strony powstałych infekcji jest wówczas poważniejsze.


Odpowiednia higiena intymna wpływa na zdrowie miejsc intymnych. W czasie ciąży dużo łatwiej jest o infekcje, które mogą negatywnie wpłynąć na zdrowie kobiety i płodu, a nawet doprowadzić do wcześniejszego porodu. Pamiętam, gdy będąc w ciąży podczas pobytu w szpitalu, leżałam na Sali z dziewczyną mająca infekcję dróg moczowych. Niby nic, a faktycznie wywołało to przedwczesny poród. Nie wiem jak to się później zakończyło, bo zabrano ją z sali. Zdrowa pochwa ma odczyn kwasowy, co równoważy mikroflorę bakteryjną. Hormony ciążowe wywołują zmianę pochwy na zasadowy, sprzyjając rozwojowi zakażeń bakteryjnych i grzybiczych.


Co ważne, nie należy bagatelizować żadnego niepokojącego objawu i od razu zgłosić się do ginekologa. Niezwykle ważne jest również, by nie podejmować żadnego leczenia na własną rękę, ponieważ może to pogorszyć sytuację.

W ciąży zaleca się nosić bawełnianą i przewiewną bieliznę. Nie wskazane są obcisłe spodnie. Wkładki higieniczne należy stosować  ze  szczególną ostrożnością, nie powinny być perfumowane, a ich powłoka winna być bawełniana. Należy też pamiętać o ich częstej wymianie, nawet do dwie godziny.

Należy unikać bezpośredniego kontaktu z deską klozetową publicznych toalet i to nie tylko w czasie ciąży. Można nosić ze sobą jednorazowe nakładki na toaletę lub dokładnie wyłożyć deskę papierem toaletowym czy chusteczkami.
Warto stosować odpowiednie środki higieny osobistej. Co mogę zatem polecić?


Mucovagin fizjoemulsja jest specjalistyczną fizjoemulsją do higieny intymnej dla kobiet w trakcie leczenia infekcji bakteryjnych i grzybiczych. Jest szczególnie polecana podczas regeneracji okolic intymnych. Zawiera unikalna formułę drobnocząsteczkowego kwasu hialuronowego BASHYAL TM z oktenidyną.
MUCOVAGIN fizjoemulsja ma działanie regenerujące dzięki specjalnie dobranym składnikom:

· BASHYAL™ to wyjątkowa formuła drobnocząsteczkowego kwasu hialuronowego, który wspiera procesy regeneracji oraz posiada silne właściwości nawilżające
·        Oktenidyna to substancja antyseptyczna
·       Pantenol i alantoina skutecznie łagodzą podrażnienia i wspomagają procesy regeneracji
·      Kwas mlekowy pozwala utrzymać właściwe pH okolic intymnych, co sprzyja odbudowie naturalnej flory bakteryjnej
·       Gliceryna silnie nawilża, poprawia elastyczność i reguluje procesy prawidłowej odnowy okolic intymnych
·        Delikatna baza myjąca bez konserwantów*

Innym produktem godnym polecenia jest Trivagin żel, będący wyrobem medycznym, przeznaczonym do zwalczania infekcji okolic intymnych. Łagodzi objawy infekcji grzybiczych bakteryjnych, takie jak: świąd, pieczenie, zaczerwienienie i podrażnienia towarzyszące upławom. Nawilża przywraca naturalną barierę ochronną okolic intymnych, dzięki czemu chroni je przed rozwojem flory patogennej. Utrzymuje właściwe pH odpowiedzialne za tworzenie bariery ochronnej skóry i wspomaga odbudowę naturalnej flory bakteryjnej sromu i krocza. Eliminuje suchość skóry i błon śluzowych. Nie brudzi bielizny i nie pozostawia uczucia lepkości. Jest łatwy w użyciu.
Zanim zastosujemy żel należy dokładnie umyć i osuszyć okolice intymne, następnie cienką warstwę żelu rozprowadzamy na skórze zewnętrznych narządów płciowych w kierunku od przodu do odbytu. Stosujemy go w zależności od potrzeb, 2-3 razy dziennie. Przed i po użyciu żelu dokładnie myjemy ręce.


#trivagin #mucovagin #międzynamikobietami #oczymkażdakobietawiedziećpowinna




Komentarze

  1. Myślę, że to ważne, żeby w ciąży stosować przeznaczone do tego kosmetyki, w końcu dbamy nie tylko o własne zdrowie i dobro.

    OdpowiedzUsuń
  2. Będąc w ciąży oczywiście, że stosowałam takie środki! Ale nie miałam przyjemności tego konkretnego 🙂

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja myślę, że taka higiena jest polecana nie tylko w ciąży!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciąża to jest bardzo ważny okres w życiu kobiety i szczególnie trzeba wtedy dbać o siebie...

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie słyszałam wcześniej o tej firmie. Dobrze wiedziec. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam tej marki, ale wciąż na rynku pojawiają się jakieś nowości. Pielęgnacja jest bardzo ważna.

    OdpowiedzUsuń
  7. W ciąży dmuchałam na lodowate. Jak się tylko o ciąży dowiedziałam, kupiłam balsamy do smarowania brzuszka, suplementy i właśnie odpowiedni płyn do higieny. Żeby w razie czego nie mieć do siebie pretensji.

    OdpowiedzUsuń
  8. Temat nie dla mnie, ale dobrze wiedzieć, że takie kosmetyki są.

    OdpowiedzUsuń
  9. Warto zadbać o higienę intymną w ciąży. Znam ten kosmetyki i sama je w ciąży stosowałam.

    OdpowiedzUsuń
  10. O higienę intymną należy dbać zawsze, ale rzeczywiście w ciąży trzeba zwrócić na to szczególną uwagę.

    OdpowiedzUsuń
  11. ja również nie spotkałam się z tą marką. Może kiedyś wypróbuję, bo teraz korzystam z innego.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie znam tych produktów ale sam temat bardzo ważny także fajnie, że polecasz coś sprawdzonego.

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja znam tę markę i bardzo ją lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak byłam w ciąży to szczególnie dbałam o siebie, w tym o higienę intymną. Produkty dobierałam rozważnie, wiele porad znalazłam na https://mamabezrecepty.pl/ . W tym także jak przygotować się do porodu, jakie leki kupić w aptece zarówno dla siebie i dla dziecka.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty