Dobranoc Gorylku od Wydawnictwa Dwie Siostry


Chyba każdy rodzic zmagał się z bezskutecznymi próbami położenia do łóżka swojej pociechy. Dzisiaj o takim małym psotniku, który nie chce się położyć spać u siebie.


„Dobranoc, Gorylku” to krótka, ilustrowana opowieść, w której nie ma zbyt wielu słów. Cała książeczka bazuje na pięknych, stonowanych rysunkach. Akcja historii rozgrywa się w zoo. Głównym bohaterem jest mały goryl, bardzo sympatyczne, ale psotne zwierzątko.


Nadchodzi noc, dozorca zanim pójdzie spać robi ostatni tego dnia obchód po zoo. Podczas wizyty gorylek wykrada mu klucze i wymyka się ze swojej klatki. Podąża krok w krok za dozorcą i kolejno otwiera pozostałe wybiegi. W ten sposób za mężczyzną podąża cały korowód zwierząt, są one cicho i razem z nim trafiają do jego domu, a konkretnie sypialni. Gdy mężczyzna z żoną kładą się spać, kobieta życzy mu dobrej nocy. Jak ogromne jest jej zdziwienie, kiedy wszystkie zwierzęta odpowiadają jej tym samym. Zdziwiona kobieta zapala światło i chcąc, nie chcąc bierze goryla za łapkę i odprowadza wraz z pozostałymi zwierzętami do ich łóżek w zoo.


To bardzo ciepła i sympatyczna opowieść, pokazująca o potrzebie bliskości, przytulenia, gdzie nie tylko my ludzie tego potrzebujemy, ale i zwierzęta.


To idealna lektura do wspólnego opowiadania wraz z dzieckiem, bardzo będzie pomocna podczas kładzenia dziecka spać, które nie chce się położyć i wędruje za nami po mieszkaniu.




Komentarze

  1. Faktycznie piękne, kolorowe ilustracje. Idealna książeczka dla najmłodszej kategorii wiekowej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na szczęście my tego problemu raczej nie mamy i perspektywa wspólnego czytania przed snem skutecznie zagania do łóżka xd

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja pracuje w przedszkolu z dziecmi więc praktycznie wszystkie książeczki dla dzieci mi się podobają ta także jest fajna

    OdpowiedzUsuń
  4. Spodobała mi się ta historyjka. Kiedy byłam dzieckiem, lubiłam takie książeczki.

    OdpowiedzUsuń
  5. piękne, kolorowe ilustracje.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakie piękne ilustracje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubiłam zawsze kupować dzieciom takie książeczki z kartonowymi kartkami.

    OdpowiedzUsuń
  8. Sympatyczna przygoda dla najmłodszych czytelników, pomysł na drobny upominek. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna książeczka. Lubimy takie lekkie historię :) tym bardziej, że książeczka jest kartonowa-idealna dla maluszka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czasami rzekłabym tak do dziecka bo zachowuje się jak małpka zamiast iść spać 😂

    OdpowiedzUsuń
  11. Dla najmłodszych dzieci świetne są książeczki, w których można samemu dopowiadać sobie historie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepiękne ilustracje :) Kupię bratankowi może :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Historia idealna dla dzieci, każdy będzie się przy niej dobrze bawił.

    OdpowiedzUsuń
  14. Mnie już sama okładka rozbawiła :P

    OdpowiedzUsuń
  15. Czasem mam problem z ułożeniem córki więc taka bajka była by dobra

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja się już nie mogę doczekać tego momentu kiedy przed snem będę mogła mojemu synkowi czytać książeczki <3 na razie staram się mu czytać jak najwięcej, chociaż za wiele pewnie jeszcze nie rozumie :-) i zbieram inspiracje na przyszłość ;-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wygląda na naprawdę ciekawą książeczkę.

    OdpowiedzUsuń
  18. Dla maluszków fajna. Dla starszych przydałoby się chyba więcej treści.

    OdpowiedzUsuń
  19. O tak, z tym spaniem dzieci to różnie bywa ha ha Książeczka bardzo ładna

    OdpowiedzUsuń
  20. Jakie retro obrazki! Przypominają mi się moje książki z dzieciństwa!

    OdpowiedzUsuń
  21. Odpowiedzi
    1. Ilustracje na wielki plus! To jedna z wytycznych przy wyborze książek w naszym przypadku :-)

      Usuń
  22. Z samych ilustracji się uśmiałem

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo fajna książeczka, lubię te, które mają w sobie jakieś przesłanie i pomagają w wychowaniu maluszka. 😊

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetna pozycja dla najmłodszych:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Super ta książeczka. :)
    Spryciarz z tego gorylka.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty