„Skanseny. Przewodnik turystyczny”


Już niedługo wiosna, wkrótce wakacje i brak pomysłu na wypoczynek. Brak funduszy nie pozwala na wyjazdy po świecie? Nie potrzebne nam są duże nakłady finansowe, aby odwiedzić wspaniałe miejsca z rodziną, czy przyjaciółmi. Takimi miejscami są parki etnograficzne, czyli skanseny. Polska oferuje całe mnóstwo możliwości kontaktu z kulturą, cofnięcia się w czasie, zetknięcia się z czymś niecodziennym, co będzie szczególnie interesujące dla najmłodszych.



Wydawnictwo RM proponuje wspaniałe wydanie „Skanseny. Przewodnik turystyczny” wypełnione pięknymi zdjęciami miejsc, dodatków z dawnych lat, pełne staropolskiej kultury oraz historii. To połączenie wspaniałych opisów z albumowymi zdjęciami. Znajdziemy tam również informacje o imprezach organizowanych na terenie parku etnograficznego. Można zatem zorganizować sobie miłe spędzenie czasu w starym tylu.



Książka jest napisana z pasją, opisująca piękno muzeów na powietrzu. Praktyczne informacje oraz zamieszczona mapa z symbolami wskazującymi lokalizację opisanych placówek pomogą nam zaplanować podróż. 

Zabierając dzieci do skansenów dajemy im szansę poznania bogactwa kulturowego naszego kraju. Na pewno będą zachwycone eksponatami, budowlami, może złapią bakcyla historii. Większość prezentowanych skansenów umiejscowiona jest w malowniczych krajobrazach. Muzealne parki to idealne miejsca na spędzenie wolnego czasu. Można łączyć przyjemne z pożytecznym, dobrze się bawić i poznać kulturę ludową, która stanowi integralną część naszego dziedzictwa narodowego.



W moim mieście jest jeden skansen i to niedaleko mnie. To wspaniałe miejsce na sobotnie lub niedzielne popołudnie, gdzie nie tylko można zobaczyć, jak się żyło kiedyś, ale i nawet zrobić sobie piknik wspólnie z rodziną. 

Książka, do zakupu której gorąco zachęcam,jest na prawdę świetna. Idealna do domowej biblioteczki, jak i na prezent.



Komentarze

  1. W moim regionie jest wiele ciekawych skansenów :) Zainteresował mnie ten przewodnik.

    OdpowiedzUsuń
  2. Idealna książka kiedy zwiedza się inne strony Polski! Zawsze lubiłam poznawać od podszewki miejsce, w którym wypoczywam.

    OdpowiedzUsuń
  3. W moim mieście chyba nie ma skansenów , ale będę musiała się rozejrzeć. No i ten przewodnik zapowiada się interesująco.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem ciekawa jak opisano moje regiony - ten w którym mieszkam i ten z którego pochodzę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie ładne wydanie! Bardzo podoba mi się pomysł na tę książkę, sama zwiedzałam skanseny jako dziecko i bardzo miło to wspominam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakie ciekawe wydanie! Oj w moich stronach jest trochę skansenów. Potężna dawka historii

    OdpowiedzUsuń
  7. To ja tak może poza książkowo polecam dwa miejsca Skansen Wsi Lubelskiej w Lublinie i Skansen w Sanoku, którego dokładnej nazwy już nie pamiętam, ale to świetne plenery foto. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawa propozycja dzięki takiemu przewodnikowi zobaczymy to co chcemy zobaczyć. Ilość informacji i ciekawostek sprawia że pora wyruszyć w Polskę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nasze klimaty :) Bardzo lubimy odwiedzać wszelkie skanseny i podziwiać zgromadzone tam budowle i rekwizyty. Taka podróż do przeszłości zawsze jest dla nas interesująca :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zawsze lubiłam zwiedzać miejsca tego typu.

    OdpowiedzUsuń
  11. W mojej okolicy jest bardzo dużo skansenów, lubie ich klimat

    OdpowiedzUsuń
  12. muszę wkoncu odwiedzić skansen w mojej miejscowości :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny taki poradnik, nie każdemu chce się jeździć po świecie,
    ja ostatnio zwiedzam dużo okolicę na rowerze
    i ile ciekawych miejsc można spotkać :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo wartościowa pozycja. Piękna i kolorowa. Oprawa graficzna przyciąga oko

    OdpowiedzUsuń
  15. To kompletnie nie moje tematy :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Oj prawda, jest tego od groma i ciut ciut i dobrze dbałość o takie miejsca sprzyja utrwalaniu tradycji i przybliża dawne czasy nastepnym pokoleniom, dobra publikacja.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale świetna książka. Aż mi się oczy zaświeciły :) Kocham zwiedzać Polskę.

    OdpowiedzUsuń
  18. Tym razem nie moja tematyka. :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam zwiedzać miejsca związane z historią :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty