Chłopiec, kret, lis i koń - recenzja


Rok rozpoczęłam książką niebanalną, niezwykłą i taką inną. Cudownie wydana, w twardej okładce, ze sztywnymi kartami, z pięknymi ilustracjami.


Niepozorna, wydawać by się mogło przeznaczona dla dzieci książka, a jednak każdy dorosły powinien ją przeczytać. To opowieść o wszystkim tym, co jest w życiu ważne, co daje siłę, wiarę w siebie, ludzi i nadzieję, że będzie dobrze. To odpowiedź na pytania egzystencjalne, o to co jest tak na prawdę ważne.



Tytułowi chłopiec, kret, lis i koń to czwórka przyjaciół, których wydawać by się mogło nic nie łączy, a jednak nic bardziej mylnego. Każdy ma słabe i mocne strony, posiada lęki, kocha, ma swoją historię, czuje. Jak ukazuje książka, każdą słabość można pokonać dzięki sile przyjaźni, zaufaniu, wzajemnej pomocy. Książka zawierająca wiele życiowych mądrości. To historia pełna magii, zawartych w słowach na każdej stronie.



Książka napisana jest językiem prostym, nieskomplikowanym i chociaż - być może - treść pełna jest truizmów, to jednak są one wartościowe. Ten prosty sposób jest odpowiedzią na wiele problemów, lęków i brak wiary w siebie. Książka przynosi otuchę, wiarę, nadzieję, wzrusza. Każdy znajdzie tu coś dla  siebie.


Polecam ją każdemu, bo warto do niej wracać.




Komentarze

  1. ciekawa książka językiem prostym, nieskomplikowanym

    OdpowiedzUsuń
  2. Oh so interesting book darling
    xx

    OdpowiedzUsuń
  3. Trochę kojarzy mi się z "Małym Księciem" - a najważniejsze, że skłania do głębszej refleksji i zastanowienia się nad swoim życiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie to samo chciałam napisać, to była moja pierwsza myśl i w estetyce rysunków i tekście, odnoszę wrażenie, że to był celowy zabieg.

      Usuń
  4. Mi te rysunki bardziej skojarzyły się z Kubusiem Puchatkiem. Wydaje się być bardzo ciekawa, jedynie co mi się nie podoba to czcionka, którą jest napisana, dzieciom może być trudno ją odczytać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tą książką wiele razy już się zachwycałam, jest przepięknie wydana!

    OdpowiedzUsuń
  6. To zdecydowanie bardzo wartościowa książeczka.

    OdpowiedzUsuń
  7. ta książka ma niezwykle ciekawe ilustracje, które od razu przyciągają nasz wzrok

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna, wartościowa i bardzo wzruszająca książka:) Doskonały pomysł na wyjątkowy prezent.

    OdpowiedzUsuń
  9. To chyba bardziej książka dla dorosłych niż dla dzieci 🤔

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja nie bardzo lubię się z taką tematyką wolę wybierać inne propozycje :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne ilustracje :) Już ilustracje zachęcają do sięgnięcia po książkę, a ze zdjęć widać, że to mądra książka dla małych i dużych :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakoś tak skojarzyła mi się ta książka i jej ilustracje z "Małym Księciem" :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo, ale to bardzo podoba mi się sposób, w jaki zostały zrobione ilustracje! Historia też zapowiada się super!

    OdpowiedzUsuń
  14. Prosty język i mocno efektowne ilustracje, ale i ciekawa czcionka, która bardzo się wyróżnia. Całość sprawia naprawdę fajne wrażenie czegoś innego i oryginalnego. Chyba sama się z nią zapoznam przy okazji.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty