Gra Loteryjka Świat 3+ Kapitan Nauka - recenzja


Niedawno pisałam o puzzlach od Kapitan Nauka, dzisiaj chcę Wam opowiedzieć o grze, w której moje dzieci się zakochały. Chodzi o grę – Gra Loteryjka Świat 3+.


Gra składa się z 6 plansz oraz 36 żetonów. W grę może być zaangażowane kilka osób, niezależnie od tego zasada jest jedna, należy przyporządkować żetony do plansz i ułożyć je na odpowiednich obrazkach.


Wariant 1 – przygotowujemy jedną plansze i sześć żetonów do niej pasujących. Gracz musi znaleźć na planszy obiekty przedstawione na żetonach i umieścić na nich żetony.

Wariant 2 – rozkładamy kilka plansz a pasujące do nich żetony mieszamy i układamy. Gracz musi ułożyć żetony na odpowiednich rysunkach.

Wariant 3 – w grę gra kilku graczy. Każdy otrzymuje jedną z plansz. Żetony są ułożone w taki sposób, że znajdujące się na nich rysunki są niewidoczne. Każdy po kolei odwraca jeden żeton. Jeżeli ilustracja na żetonie nie pasuje do jego planszy, żeton jest z powrotem odkładany w takiej samej, odwróconej pozycji.  Pozostali uczestnicy starają się zapamiętać, gdzie odłożono żeton z określonym rysunkiem. Ten, kto jako pierwszy zbierze wszystkie żetony wygrywa. Pozostali gracze grają do momentu, aż wszystkie żetony zostaną dopasowane. Następnie gracze losują nowe plansze.

Wariant 4 ten wariant dopuszcza wszystkie chwyty. Każdy dostaje jedną planszę, żetony zostają ułożone w takiej pozycji, że znajdujące się na nich rysunki są widoczne. Kto pierwszy ułoży żetony we właściwych miejscach wygrywa.


Co mogę powiedzieć o tej grze? Jest fenomenalna. Dzieci intuicyjnie zaczęły w nią grać i bardzo im się to podobało. Chętnie sięgają samodzielnie po grę. Bawią się w nią kilka razy dziennie. Zainteresowanie nią ze strony dzieci przerosło moje oczekiwania. To świetnie dopasowana do grupy wiekowej gra, która uczy spostrzegawczości, ćwiczy pamięć, cierpliwość i wytrwałość.


Widzę, że są takie gry przeznaczone dla innych grup wiekowych. Mam nadzieję, że jeszcze nie jedną taką grę moje dzieci będą miały w swoim posiadaniu, bo to świetna, rozwijająca zabawka.
Bardzo gorąco polecam!!!


Komentarze

  1. Przypomina mi to grę w która ja grałam jako dziecko .... :) dobrze że teraz jest tak duży wybór - kiedyś był chińczyk i Mastermind dla starszych dzieci

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się nie spodziewałam, ze ta gra aż tak bardzo się spodoba

      Usuń
  2. Super gra. Dzieci uwielbiają takie gry, które wciągają i gwarantują fajną zabawę. Tak jak Pani wyżej wspomina, kiedyś był chińczyk i grzybki a teraz ogromny wybór :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O moja starsza córka uwielbia tę grę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gra wygląda super :) Cieszy fakt, że jest coraz więcej najrozmaitszych gier dla dzieciaków.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda kosmicznie i te kolory <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Gra wygląda bardzo ciekawie, musi być bardzo rozwijająca dla dzieci. Pierwsze słyszę o Kapitanie Nauce, ale cieszę się, że go poznałam 😊 Będę wiedziała co sprezentować dzieciom z rodziny przy najbliższej okazji!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kapitan Nauka w swej ofercie ma na prawdę świetne gry i zabawy.

      Usuń
  7. Świetna gra - rewelacyjny pomysł na prezent! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mamy tę grę. Jest świetna i bardzo lubimy w nią grać😉

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam z dzieciństwa ogromny sentyment do loteryjek... Przyznam, że nie umiem znaleźć nigdzie takich ładnych, jakie ja miałam. W każdym razie, to świetna i bardzo rozwijająca zabawka.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty