Witaminy w ciąży, brać czy nie brać?

Kilkukrotnie zetknęłam się ostatnio z pytaniem, czy w czasie ciąży powinno się przyjmować suplementy witamin. Uważam, że tak, powinno się przyjmować witaminy przeznaczone dla kobiet w ciąży. Owszem, prawidłowa dieta jest istotna ale nie zapewni dwom przecież organizmom pełnego zaopatrzenia w niezbędne składniki. Tak naprawdę, nie jesteśmy w stanie codziennie zjeść wszystkiego, co dostarczy nam potrzebnych witamin, minerałów, a w przypadku rozwijającej się ciąży potrzeby są ogromne i to codziennie. 

Bardzo istotne jest przyjmowanie witaminy D3. Wiem, istnieje teraz moda na różnorodne specyfiki zawierające tą witaminę, ale prawda jest taka, że mamy jej niedobory. Sama, nie będąc już w ciąży, wykonałam badanie jej poziomu i okazało się, że jest zdecydowanie za niski. Podczas ciąży witamina D3 ma bardzo duże znaczenie. Koleżanka, mająca problem z zajściem w ciążę, miała badany poziom witaminy D3, gdyż wpływa ona nie tylko na płodność, ale i na sam przebieg ciąży. Przecież noworodki i dzieci do drugiego roku życia mają zalecane podawanie witaminy D3. 

W opisie gotowych witamin dla ciężarnych jest cała lista składników, jednym z istotniejszych jest DHA. Jest to bardzo pożądany element, gdyż odkłada się w mózgu płodu i wpływa na jego rozwój. 
Oczywiście każde z witamin dla kobiet w ciąży zawierają foliany, o których pisałam już kiedyś. Kwas foliowy jest bardzo istotny dla rozwijającego się płodu, ponieważ zmniejsza ryzyko wad cewy nerwowej. To tylko kilka z występujących składników, a jest ich wiele, dobranych w odpowiednich proporcjach. 


Zachęcam więc do lektury składów, porównywania i doboru najlepszego środka. 

Pamiętajmy, to inwestycja w nasze dziecko.

Komentarze

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z suplementami jest tak, że ja każde zażycie wolałam skonsultować z moim lekarzem. Również czytałam i śledziłam kalendarz ciąży https://plodnosc.pl/kalendarz-ciazy/34-tydzien/ dzięki któremu miałam absolutną pewność, że moja ciąża rozwijała się prawidłowo.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno gdy jesteśmy w ciąży to należy w odpowiedni sposób dbać o swoje zdrowie. Ja również jestem zdania, że warto jest mieć dobrego lekarza ginekologa do prowadzenia ciąży. Dlatego ja bez chwili zastanowienia zdecydowałam się na lekarza ginekologa z https://cmp.med.pl/cmp-ursynow/ginekolog/ i muszę przyznać, że ten wybór był bardzo dobry.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty