Domowe sposoby na katar

Pachnąca kąpiel. Należy przygotować aromatyczną oraz ciepłą kąpiel. Do wanny z ciepłą wodą trzeba dodaj 2 krople olejku lawendowego, 5 kropli eukaliptusowego oraz po kropli rozmarynowego, miętowego i melisowego. W tak aromatycznej kąpieli należy zanurzyć się na 20 minut, następnie wycieramy się ręcznikiem, bez spłukiwania ciała. Po tych zabiegach należy udać się do łóżka.

Zdjęcie: http://wasz.styl.pl/wizytowka-pussy/dziennik/wpis-pachnaca-kapiel-we-dwoje,nId,349652


Syrop z czerwonej kapusty. Należy wykorzystać sokowirówkę. Z kapusty trzeba wycisnąć sok w ilości jednej szklanki soku. Powstały płyn należy zagotować. Do ostudzonego dodajemy 0,5 szklanki miodu, mieszamy. Powstałą miksturę pijemy po łyżeczce 3–4 razy dziennie.

Zdjęcie: http://www.mojegotowanie.pl/przepis/salatka-z-czerwona-kapusta


Inhalacje. Do miski należy wlać litr wrzątku, dodać do niego 7 kropli olejku sosnowego lub lawendowego. Nad tak parującą wodą pochylamy się i przykrywamy głowę ręcznikiem tak, żeby para nie uciekała na boki. Oddychamy głęboko przez nos mniej więcej 5 minut.

Zdjęcie: https://www.naprzeziebienie.pl/inhalacja-parowa-w-domu/ 


Akupresura. W celu złagodzenia odruch kichania oraz udrożnienia dróg oddechowych, uciskamy przez ok. 2 minuty opuszkami palców punkty znajdujące się u nasady skrzydełek, w dalszej kolejności punkt nad nosem – pośrodku, między brwiami.

Zdjęcie: https://www.vismaya-maitreya.pl/naturalne_leczenie_refleksologia_akupresura_i_olejki_eteryczne_przy_udarach_mozgu.html

Komentarze

  1. Wpis bardzo na czasie. Taka gorąca relaksująca aromatyczna kąpiel by mi sie przydała

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety u mnie gorące kąpiele nie są wskazane, chętnie bym się tak zrelaksowała...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chociaż w letniej wodzie, olejki się będą i tka uwalniały :)

      Usuń
  3. Kąpiel z olejkach pomocna 😊👌🏼

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobry wpis w dobry czas... akurat mnie katar dopadł :D

    OdpowiedzUsuń
  5. U nas przy pierwszych oznakach gluta, na kuchenkę trafia garnek z wodą, majerankiem, tymiankiem i macierzanką. Pachnie w całym domu ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja uwielbiam takie gorące relaksacyjne kąpiele :D
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe pomysły, nie korzystałam nigdy z żadnego z nich, może czas wypróbować...
    Nie, nie czas! Byle nie mieć kataru jak najdłużej, oczywiście wcale go nie chcę, cofam to!!!

    Ale wpis bardzo ciekawy, na czasie, mam nadzieję, że działa :)

    Pozdrawiam :)
    coscudownego.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. hmmm ciekawe muszę wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super wpis,mysle że bardzo przydatny zwłaszcza teraz jesienią :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Co by nie robić katar zawsze trwa tydzień :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzięki za te metody, przyznam, że wiedziałem tylko o jednej.

    OdpowiedzUsuń
  12. Syrop z czerwonej kapusty mnie zaintrygował! Muszę poczytać o tym więcej

    OdpowiedzUsuń
  13. Oo brzmi fajnie :) Musimy skorzystać!

    OdpowiedzUsuń
  14. Kąpiel w olejkach też dobry sposób na rozluźnienie i najlepszy z tych wszystkich :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie słyszałam wcześniej o syropie z czerwonej kapusty..

    OdpowiedzUsuń
  16. Wiele z tych sposobów znam jeszcze z rodzinnego domu. Ale syropu z cebuli jak nie lubiłam, tak nie lubię choć wiem że działa.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ewelina Adamska16 marca 2019 14:27

    Mnie bardzo przekonuje stosowanie nawilżaczy powietrza https://duka.com/pl/agd/nawilzacze-powietrza które w końcu stają się bardzo dobrym sposobem na pozbycie się kataru. Jak dla mnie jest to niewątpliwie zaleta tego urządzania i przy okazji takiej inhalacji korzystamy wszyscy.

    OdpowiedzUsuń
  19. Z tego co ja czytałam ostatnio to warto za pomocą takich inhalatorów https://apteline.pl/sprzet-medyczny/inhalatory robić inhalacje z soli fizjologicznej. Podobno świetnie robi właśnie na drogi oddechowe, nawilża śluzówkę i przyspiesza powrót do zdrowia

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty