Wielkanocny koszyczek i zaproszenie na Targi od Wydawnictwa Promic

Niedługo święta Wielkanocy. Czy wiesz co one oznaczają, jaka jest symbolika pokarmów wkładanych do koszyczka wielkanocnego? 

Przyznaję, do niedawna nie wiedziałam o znaczeniu każdego z elementów święconki, ale już wiem. W tym miejscu chcę polecić wspaniałą książkę „Wielkanocny koszyczek”. Jest idealna dla dzieci w każdym wieku, wyjaśnia znaczenie i symbolikę baranka, jajka, chleba, soli, chrzanu i innych pokarmów, które układamy w koszyczku wielkanocnym. Świetnie napisana w formie dialogu, który trafi do każdego. Lekko i zrozumiale napisana. Myślę, że to świetny sposób na wprowadzenie naszego potomstwa w tradycje, obyczaje tego święta, bo przecież to jest ważne i piękne. 


Uwielbiam każdą tradycję świąteczną, wracamy wówczas do naszych korzeni, kultury, które warto pielęgnować. Sprawia ona, że ten czas staje się bardziej podniosły. Moje dzieci będę uczyła wszystkiego co ważne, co pochodzi od naszych przodków. Jestem katoliczką i uważam, iż warto ich nauczyć, że święta to nie tylko czas wolny, ale coś więcej.





W ramach współpracy z Wydawnictwem Promic, chcę Was zaprosić na Spotkania targowe - XXV Targi Wydawców Katolickich Serdecznie zapraszamy na spotkanieSiostrą Emmanuel Maillard, autorką nowej książki "Rewolucja miłosierdzia. Gdy Bóg przekracza granice", które odbędzie się 6 kwietnia 2019 roku o godzinie 16.00 w sali kinowej na Zamku Królewskim w Warszawie.    



Komentarze

  1. Widzę że zawartość koszyka w wielu miejscach w naszym kraju mocno się różni. Fajnie było by poznać znaczenie potraw

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie, że o tym piszesz.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo jestem ciekawa innych książek tego wydawnictwa.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dobry pomysł na prezent na 'Zajączka". Sama pewnie wiele bym się dowiedziała z tej książki. Wiele znaczeń chętnie bym sobie przypomniała.

    OdpowiedzUsuń
  5. Gdzieś mam właśnie taką książeczkę, w której jest wyjaśnione co wkłada się do koszyczka i dlaczego :)

    OdpowiedzUsuń
  6. fajna książka zwłaszcza dla młodszych :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przypomniałaś mi, że muszę wreszcie porządnie opowiedzieć dzieciom o Wielkanocy :) dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  8. Oo spotkanie argoee swietna sprawa

    OdpowiedzUsuń
  9. Książka pełna tradycji, nie ma co się oszukiwać często sami nie wiemy wielu rzeczy z obrzędów tego świętowania. Dla szkolniaka w sam raz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie o tym samym pomyślałam! Szczerze to ja połowy obrzędów nie jestem w stanie wyjaśnić...

      Usuń
    2. Mam podobnie i lubię posiłkować się wtedy książkami właśnie.

      Usuń
  10. Bardzo fajna propozycja. Dobrze jest wiedzieć co oznacza zawartość wielkanocnego koszyka.

    OdpowiedzUsuń
  11. Mamy podobną książeczkę związaną ze świętami Bożego Narodzenia, ale ta też zdecydowanie by się przydała!

    OdpowiedzUsuń
  12. Też nie do końca ogarniam symbolikę tych rzeczy w koszyczu, może i mnie by taka książka się przydała 😊

    OdpowiedzUsuń
  13. Chyba w każdym regionie taki koszyk wygląda nieco inaczej.

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie aż tak szybko, dopiero za miesiąc :P

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja raczej unikam książek nacechowanych religijnie - ale dla kogoś związanego z wiarą katolicką i Kościołem to na pewno ciekawa, pomocna pozycja.

    OdpowiedzUsuń
  16. Na pierwszy tytuł czekamy :) Choć tłumaczyłam synkowi symbolikę zawartości święconki, lubię się wspierać literaturą, szczególnie w tak pięknym wydaniu.

    OdpowiedzUsuń
  17. Niestety,tematyka zupełnie nie moja. Ale taka książka pozwoli pomóc rodzicom odpowiedzieć na pytania swoich pociech.

    OdpowiedzUsuń
  18. Fajna książka. W zasadzie każdy wkłada to samo do koszyka a nie zawsze zdaje sobie sprawę z symboliki

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty