BIBLIOTECZKA MONTESSORI GEOGRAFIA - NAUKA PRZEZ ZABAWĘ

Dziś chciałabym pokazać publikację od Wydawnictwa Egmont, przygotowaną w duchu pedagogiki Montessori. Jestem jej zwolenniczką i uważam, że to naprawdę dobre podejście do procesu nauki.


"Biblioteczka Montessori. Geografia", to tak książka z zadaniami. Na samym początku znajdziemy składaną mapę świata, umieszczoną w wewnętrznej stronie przedniej okładki. Można ją oczywiście odczepić i korzystać z niej oddzielnie, chociażby powiesić na ścianie.

Znajdziemy tam informacje dla rodziców, określające zasady korzystania z publikacji. Książka została opracowana przez Sabine Hoffman oraz Marie Eschenbrenner, nauczycielki Montessori AMI w szkołach Montessori 21 i Plaisir d'enfance w Paryżu.


Książka została przejrzyście wydana, jest pięknie ilustrowana, to proste ilustracje na białym. Tekst jest przystępnie napisany, nie nastręczający problemów w odbiorze i zrozumieniu treści. Książka ta pozwoli dzieciom poznać kontynenty z położonymi na nich państwami, morza i oceany. Poznają także stolice tych państw. 


Poszczególne rozdziały odnoszą się do konkretnego kontynentu. Na początku znajdziemy istotne informacje, ciekawostki, mapkę z legendą i kilkoma symbolami. Ciąg dalszy to rozkładówki: 
  • oznaczone kolorami państwa danego kontynentu z  miejscem na umieszczenie  naklejki z nazwą państwa,
  • Stolice państw kontynentu, również do uzupełnienia naklejkami
  • Flagi państw, jak wyżej. 

Takie książki sprawiają, że nauka staje się prostsza i przyjemniejsza.

Praca z książką to poznawanie treści oraz ćwiczenia, gdzie brakujące treści uzupełnia się naklejkami. To bardzo atrakcyjna forma dla każdego dziecka.
Mapa świata pomaga dzieciom poznać nazwy 197 państw świata, ich stolice oraz flagi.


To naprawdę wartościowa i interesująca pozycja wydawnicza, która nie tylko przybliża informacje, ale i zachęca do zgłębiania wiedzy.



Komentarze

  1. Jak byłam mała miałam taki swój ulubiony atlas. Był bardzo kolorowy i lubiłam go przeglądać. Świetna pozycja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na prawdę super, dziecko może świetnie się bawić ucząc się geografii.

      Usuń
  2. Taka nauka geografii to aż zachęca do podróży :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pedagogika Montessori też jest mi bliska. Dlatego kupiłam podobny atlas w języku niemieckim :) Ten jest również ślicznie wydany, bardzo ciekawa recenzja.

    OdpowiedzUsuń
  4. Z geografią mamy się za pan brat. Mój synek na razie bawi się w zgadywanki - flaga-państwa. To książeczka idealna dla Niego na tym etapie rozwoju.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty