RYMOWANKI MALUSZKA OD WYDAWNICTWA WILGA


Stary niedźwiedź mocno śpi, Lata osa koło nosa, Idzie rak nieborak, A-a-a, kotki dwa, Jedzie pociąg, Wpadła gruszka do fartuszka i wiele innych. Chyba każdy z nas zna te rymowanki. Krótkie, wesołe wierszyki znane przez wszystkich, niezależnie od wieku budzą we mnie sentyment i przypominają czasy, kiedy sama byłam mała. Dlatego, gdy dowiedziałam się że Wydawnictwo Wilga wydało serię takich rymowanek dla najmłodszych: "Rymowanki dla maluszka" byłam zachwycona. Są to cztery kartonowe książeczki, cudownie ilustrowane.




Lata osa koło nosa,
Idzie rak nieborak,
Wpadła gruszka do fartuszka, 
Jedzie pociąg, 
Krasnoludki


 
A-a-a...kotki dwa,
Idzie kominiarz,
Chodzi lisek koło drogi,
Koci, koci łapci,
Stary niedźwiedź mocno śpi,



Mam chusteczkę haftowaną,
Kizia-Mizia, Baloniku mój malutki,
Babcia zupę gotowała,


Sroczka kaszkę warzyła,
Wlazł kotek na płotek,
Ślimak, ślimak,
Biedroneczka,
Idzie ścieżką miś


Każda książeczka nosi tytuł jednej z rymowanek znajdujących się w środku. Te wierszyki szybko wpadają w ucho i są zapamiętywane. Piękne, kolorowe ilustracje przykuwają wzrok, zwracają uwagę stanowiąc dodatkowy temat do rozmów. Mają zaokrąglone rogi, poręczne, swobodnie dziecko może z nimi  wędrować.

Rymowanki uczą koncentracji, ćwiczą pamięć, wspólnie z dzieckiem zacieśniamy więzi. Przede wszystkim są dobrą zabawą i rozrywką.

Książeczki gorąco polecam, bo to świetna rozrywka, pierwsze wierszyki, których może się uczyć dziecko, a i dla nas to powrót  do dzieciństwa.

Komentarze

  1. fajna książka, lubię rymowanki
    sama piszę wiersze

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie rymowanki są super dla dzieciaczków. Łatwo można je zapamiętać i pobawić się w oparciu o ich tekst. Bardzo je lubię

    OdpowiedzUsuń
  3. Zawsze brakowało mi takich rymowanek. Szybko wpadają w ucho.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pamiętam, że jako dziecko bardzo lubiłam takie rymowanki i też staram się aby moj syn je znał :)

    OdpowiedzUsuń
  5. urocze te książeczki, na pewno spodobałyby się mojemu maluszkowi

    OdpowiedzUsuń
  6. O, kotki :D Te wierszyki takie z mojego dzieciństwa, w sumie wszystkie umiałam na pamięć ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. fantastyczne książeczki, trochę retro, jak za moich czasów, podoba mis ie ten klimat ilustracji

    OdpowiedzUsuń
  8. Na razie nie mam komu podarować takich książeczek, szkoda, że dawniej ni było takich wydań.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne książeczki! Sama chętnie bym je przygarnęła!:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo mi się podobają. I wersja o sroczce jest jakaś inna niż w książce którą my mamy. Ta nasza w ogóle mi się nie podoba, bo mówi o tym że dla ostatniego dziecka nic nie ma i tyle. Smutne. Tu jest to lepiej rozwiązane, zapamiętam i będę w ten sposób zmieniać przy czytaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiamy takie króciutkie rymowanki. mamy kilka takich pozycji książkowych, z których często korzystamy.

    OdpowiedzUsuń
  12. Pamiętam te rymowanki ze swojego dzieciństwa.

    OdpowiedzUsuń
  13. Rymowanki mojego dzieciństwa- piekne ilustracje- bardzo cenimy sobie Wydawnictwo Wilga

    OdpowiedzUsuń
  14. uwielbiałam nawet w samochodzie takie rymowanki z dziećmi recytować.

    OdpowiedzUsuń
  15. urocze są te książeczki mają piękne grafiki, na pewno przyciągają wzrok malucha!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty