CM pomiar określający zbiornik móżdzkowo-rdzeniowy poniżej normy

Podczas badania połówkowego – w usg – lekarz ocenia wiele parametrów, co to za parametry można znaleźć w necie. Należy jednak pamiętać, że to są parametry określane w milimetrach i badający może po prostu popełnić błąd. Nie ma więc co panikować.
Wracając do CM to przekroczenie norm może świadczyć o wodogłowiu (wtedy znalazłam górne granice, dzisiaj żadną mocą nie mogę znów na to trafić), czyli nie jest zbyt dobrze ale też nie można przesądzać o tym, iż będzie źle – tyle znalazłam w ostępach Internetu. W moim przypadku wartość była poniżej normy i na ten temat nie znalazłam nic. Nie było nawet wartości granicy dolnej. Po badaniu połówkowym lekarz powiedział, że wszystko jest ok. i to, że ten parametr odbiega od normy zauważyłam dopiero następnego dnia w domu. Oczywiście panika, stres, przeszukiwałam kilka dni Internet, dostępne książki i nic. Dopiero podczas wizyty u ginekologa dowiedziałam się wszystkiego i obiecałam sobie, że o tym napiszę bo może niejedna dziewczyna znajdzie się w podobnej sytuacji. Otóż nie ma dolnej granicy dla CM, gdyż im niżej tym lepiej. W wyniku z usg zaznaczone jest to graficznie i dlatego wygląda tak jakby było poza dolną granicą normy.

Reasumując, niska wartość CM – jest dobrze i nie ma się czym martwić!

Komentarze

  1. Dzisiaj wróciliśmy z badania USG i właśnie CM wychodziło bardzo po lewej stronie wykresu graficznego. Twój krótki, ale zwięzły post nas uspokoił. Dziękujemy :) !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, że dopiero odpisuję ale jakoś komentarz mi się ukrył :). Cieszę się, że to Was uspokoiło. Pamiętam jak ja panikowałam, bo nic nie mogłam znaleźć na ten temat. Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Jak dobrze, że tutaj trafiłam. Dziękuję za ten tekst, bo przeżyłam chwile grozy widząc niskie CM. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam uspokoić :) Sama to przeżywałam, bo nigdzie nie było informacji na ten temat.

      Usuń
  3. Dziękuje Ci bardzo za ten wpis, dokładnie ten sam schemat. Lekarka na połówkowym powiedziała , że wszystko ok po czym CM znacznie poniżej normy wg wykresu wychodzi, a wizyta u gin dopiero we wtorek a straszni esie martwiłam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty