Szczepienia

Dzisiaj dzień, którego się obawiałam – szczepienie chłopaków. Nie było tak źle, chodź widok zastrzyków w udo był trochę stresujący. Trochę bolało bo się troszkę popłakało. Szczepionka na rotawirusy była bardzo smaczna, ponoć słodka, bo wypita została bardzo szybko i ze smakiem.

Jeśli chodzi o temat szczepień to zdarzają się rodzice, którzy rezygnują z podstawowych, obowiązkowych a o dodatkowych nawet nie pomyślą. Jestem zwolenniczką prawa do własnych decyzji ale nie w tym wypadku. Dawno temu nie było takich udogodnień jak szczepionki, antybiotyki i zdobycze medycyny. Umieralność niemowląt oraz ogólnie śmiertelność były znaczne. Odkrycia pozwoliły przeżyć tym, którzy kiedyś nie mieli na to szans, podwyższył się wiek przeżywalności ludzi. Nie rozumiem więc dlaczego nie skorzystać z tym zdobyczy cywilizacyjnych i nie uchronić dzieci przed zachorowaniem na poważne choroby, czy nawet, nie daj Boże, przed zgonem. To jest moje i nie tylko moje zdanie. Przepraszam, że tak powiem, ale dla mnie rezygnacja ze szczepień to głupota i to w skrajnym wydaniu. Owszem, zdarzają się powikłania ale porównując ich skalę z obniżeniem zachorowalności na choroby przed którymi chronią, to kropla w morzu korzyści, jakie przynoszą. Zachęcam – SZCZEPCIE DZIECI!!!
kalendarz-szczepien
kalendarz-szczepien
Tabela szczepień: http://dzidziusiowo.pl/mamy-dziecko/zdrowie/711-kalendarz-szczepie-0-3-lat

Komentarze

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty