Niektóre matki uważają, że picie alkoholu w ciąży jest ok.

Przed chwilą na grupie z facebooka padło pytanie „Mamusie czy zdarzyło wam się wypić alkohol na początku ciąży i co z maleństwem ?i odpowiedzi, jakie przeczytałam, po prostu mnie zwaliły z nóg. Poziom nieświadomości kobiet i pewność swojej racji są dla mnie wręcz niepojęte.

„Jasne że tak, gdyby dziecku w tej początkowej fazie coś groziło, to albo wszystkie kobiety w ogóle nie mogłyby pić, albo wszystkie dzieci byłyby chore. Najważniejsze żeby odstawić alkohol od razu jak dowiesz się że jesteś w ciąży. I oczywiście mówimy tu o piciu okazjonalnym, a nie byciu na rauszu 24/7”.

„W pierwszych tygodniach dziecko jest chronione.

„Tak, jak nie wiedziałam o ciąży. Przecież każda z nas ma swoje życie towarzyskie. Dziś jestem w 13 tc i wczoraj wypiłam 0,33l warki radler bo się mi jej cholernie „zachciało. W pierwszej ciąży też miałam z dwa razy taka chęć dziecko zdrowe 

Gdzieś czytałam ze chyba do 10 tygodnia nic nie powinno się dziać bo dziecko jest chronione ale potem picie może prowadzić do nieprawidłowego rozwoju”.

Rozumiem, jeżeli kobieta wypije alkohol, nie mając świadomości, że jest w ciąży ale z pełną premedytacją?! Przecież tyle się mówi o szkodliwości pica alkoholu w ciąży, że trzeba być ślepym. Przecież w poradniach K, przy gabinetach ginekologicznych dają po oczach plakaty informujące o konsekwencjach używania alkoholu. Ja, chyba nie jestem w stanie zrozumieć niektórych kobiet. Ten światopogląd jest dla mnie niepojęty. Życie towarzyskie, ok. ale skoro decydujesz się na dziecko, to musisz postępować właściwie. Oczu nikomu nie wypali jeżeli poczyta trochę o prawidłowych zachowaniach w czasie ciąży.

Komentarze

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty