A wszystko przez Rybusia Agnieszka Byrska Wydawnictwo Skrzat - recenzja


Uwielbiam, po prostu uwielbiam takie książki. To opowieść o grupie dzieci, które właśnie rozpoczęły wakacje. Jodełkowo to piękna, cicha i spokojna miejscowość, oddalona o 10 km od morza. Marek przyjeżdża do cioci Joasi,  prowadzącą agencję nieruchomości, Zuzia do dziadków. Tam poznają Rybusia, który naprawdę nazywa się Radzimir Brzeszczot i tak jak wskazuje tytuł książki, cała przygoda zaczyna się właśnie przez niego. 


Dzieci trafiają na trop tajemnicy, w którą uwikłani są Guguś oraz Kanarek, pałęta się tam również Ambroży. Tajemnica sięga zamierzchłych czasów, gdy opuszczony dwór był jeszcze zamieszkany przez rodzinę Makowskich. Cała tajemnica kręci się wokół klucza, niespełnionej miłości. Dzieci szukają odpowiedzi na liczne pytania, nawet na starym cmentarzu, u dentysty, czy na placu budowy. Pojawia się również posterunkowy Niezabudka, który jak się okazuje, odegra ważną rolę w rozwikłaniu zagadki.

To książka pełna przygód, dzieci nie nudzą się ani chwilę, ciągle wpadają w przeróżne tarapaty, mają niesamowite pomysły.

Przygoda to coś, co lubię w książkach, a te dla młodzieży, kiedy to dzieci są detektywami uważam za genialne. Uwielbiam, po prostu uwielbiam takie książki. Wciągnęła mnie niesamowicie, czytałam ją niemalże jednym tchem. Nastolatkowie będą zachwyceni przygodami rówieśników, spróbują sami rozwiązać tajemnicę, znaleźć odpowiedzi. Ta książka pokazuje dzieciom, że można fantastycznie spędzić czas z rówieśnikami, na świeżym powietrzu, bez wykorzystywania komputera, czy smartfona. To trochę wspomnienie mojego dzieciństwa, gdy razem z koleżankami i kolegami całymi dniami biegaliśmy po dworze i organizowaliśmy sobie czas, bawiąc się świetnie.


Komentarze

  1. Nie przekonuje mnie ani treść, ani okładka książki...

    OdpowiedzUsuń
  2. Do tej pory tylko jedna seria z dziećmi detektywami wpadła mi w ręce.

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja bym chetnie przeczytala to corce :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja ośmioletnia córka uwielbia czytać i czyta bardzo dużo. Myślisz, że to dobra propozycja dla ośmiolatki czy raczej dla troche starszych dzieci?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że książka może się Jej spokojnie spodobać.

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. To kryminał dla dziec ale i dorosłemu się spodoba :).

      Usuń
  6. JA stara baba, a z chęcią przeczytałam :).

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie, to książka bez ograniczeń wiekowych. Myślę, że spokojnie spodoba się dzieciom od 6 roku życia w zwyż. Wszystko zależy, czy dziecko lubi zagadki detektywistyczne :).

      Usuń
  8. Nie znałam tej książki, może kiedyś nadrobię.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie przepadam za literaturą dla młodzieży, szczególnie, gdy bohaterami są dzieci.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty