Wielkie ludy historii: Rzymianie i Grecy Wydawnictwo RM - recenzja


Historia wcale nie musi być nudna, wszystko zależy od tego, jak informacja jest przekazana. Jak dla mnie, wyjątkowo interesującym dla mnie okresem, są czasy starożytne. W moje ręce trafiły dwie genialne książki wydane przez Wydawnictwo RM, mianowicie "Wielkie Ludy Historii. Grecy" i "Wielkie Ludy Historii. Rzymianie" To cykl mający na celu przybliżenie dziejów ludzkości.


Część o Grecji dzieje się w 424 r. p.n.e., gdzie głównym bohaterem jest Andrypus, zamieszkujący Ateny, toczący bitwę ze Spratanami. Bitwa opisywana jest w sposób bardzo intrygujący i interesujący, działający na wyobraźnię. Bohater, mimo ran, zostaje uratowany, który w późniejszym czasie spotka się z przeciwnikiem podczas olimpiady. Pozwoli mu to odegrać się i dowieść, że jest najszybszym biegaczem w Grecji.
  



W Rzymie akcja rozgrywa się w 47 r. p.n.e. Bohaterami są Numeriusz i jego ojciec hydraulik. Otrzymują oni zlecenie od wpływowego Rzymianina. Podziwiają miasto, architekturę i styl życia. Mamy okazję zapoznać się z charakterem domus patrycjusza, obejrzeć igrzyska, wziąć udział w uczcie. Nie obędzie się również bez zagadki zniknięcia biżuterii.




Fabuła jest wzbogacona istotnymi informacjami i faktami odnośnie sztuki, kultury, gospodarki, wojska oraz społeczeństwa. Książka napisana ciekawie, w sposób potrafiący zachęcić dzieci i młodzież do zgłębiania historii. Każdy rozdział kończy słowniczek, wyjaśniający ważne pojęcia.
Polecam całą serię.


Komentarze

  1. Nie moja bajka.. ale myślę, że dla smyków będzie strzałem w 10-tkę (w niedalekiej przyszłości) ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sama bym sobie te książki przeczytała :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje jeszcze za małe, ale fajne książki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne dla nieco starszych dzieciaków, moje póki co są na nieco innym etapie, ale też mamy trochę tego typu książek w naszej biblioteczce :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie książeczki sprawiają, że od razu lepiej się uczy, tego mi brakowało wielokrotnie przy nauce różnych przedmiotów i przy zachęcaniu do nauki przez rodziców ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo najlepiej zdobywa się wiedzę przez zabawę. :)

      Usuń
    2. To prawda, takie książki są super pomocne.

      Usuń
    3. Moje dzieci chętnie po tak podaną wiedzę sięgają, zwłaszcza syn uwielbia tego typu publikacje. :)

      Usuń
  6. Piękna grafika, że aż chce się czytać

    OdpowiedzUsuń
  7. super ma ilustracje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oczywiście, że historia nie musi być nudna!

    OdpowiedzUsuń
  9. Sama chętnie sięgnę po te publikacje. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Takie książeczki są bardzo pouczające i ciekawe.
    Myślę, że moje dzieci byłyby zainteresowane...

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne pozycje! Niby skierowane do dzieci i młodzieży, ale sama chętnie po nie sięgnę :D Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawa propozycja. Tak wiekowo to chyba dla 6,8-latków?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak może być, ale myślę, że spodoba się każdemu dziecku, które lubi opowieści.

      Usuń
  13. nawet ja bym chętnie przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękna grafika

    OdpowiedzUsuń
  15. Moi synowie byliby zachwyceni tą książką ostatnio mają fazę na taką tematykę.

    OdpowiedzUsuń
  16. Również lubię poznawać historię. Ta książka wydaje się być bardzo interesująca :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale super! Może to przekona moją siostrę do nauki historii...

    OdpowiedzUsuń
  18. Historii nie lubię, ale sposób przekazywania jak najbardziej uważam za fajny i przystępny :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto poznawać historię, a taki sposób jest świetnym.

      Usuń
  19. Przyda się na pewno w szkole. Żałuję, że nie miałam takiej jak chodziłam do szkoły, bo nie lubię historii i dużo by mi ułatwiła

    OdpowiedzUsuń
  20. Przecudowne książki, sama będąc mała uwielbiałam książki związane z historią

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty