Strrraszna historia seria Wydawnictwa Egmont recenzja


Strrraszna historia? Wcale nie taka straszna. Wielu osobom, dzieciom i młodzieży nauka faktów historycznych, dat itp. kojarzy się z czymś nudnym, nieinteresującym i nieciekawym, ale wcale tak nie musi być. Są książki, które nie tylko umilą ale i zachęcą do zgłębiania tajemnicy przeszłości. Chodzi o serię książek przedstawiającą najistotniejsze wydarzenie w niesamowicie przystępny sposób, zabawny, bez patosu, nadęcia i suchych, nudnych faktów. Zjawiska prezentowane są za pomocą analogii do sytuacji życia młodego czytelnika. Autorzy wskazują, że znajdziemy tu informacje, którym nie przeczytamy w żadnej, innej książce o historii. Czarno na białym pokazano popioły i zgliszcza, zarazy, intrygi, obrzędy, czasem krwawe i bezlitosne, niesprawiedliwość i nierówność społeczną.


Poszczególne tomy prezentują informacje, daty, postaci, wydarzenia oraz ciekawostki w sposób ułatwiający zapamiętanie. Narracja przeplata się z elementami komiksowymi, listu, artykułu w gazecie, pełna humoru. Te książki czyta się z ogromną przyjemnością, z zapartym tchem, zainteresowaniem i ciekawością. Historie mają bawić, angażować czytelnika, zmuszać do dokonywania analizy. Tutaj jest miejsce na opinię różnych naukowców, dopuszczalna jest omylność. Wszystko napisane łatwo przyswajalnym językiem.




Ta seria to światowy bestseler wydany w ponad 30 językach, wciągający, z dreszczykiem, humorystyczny, pełen ciekawostek i emocji. Dzieci i młodzież z zainteresowaniem zagłębią się w lekturze.





Książki są zbudowane na takim samym schemacie. Najpierw spis treści, krótki wstęp, kalendarium, rządzący, najważniejsze fakty, ciekawostki oraz epilog.



Komentarze

  1. Sympatyczny pomysł na przybliżenie historii.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej uwielbiam taki rodzaj ilustracji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Chodząc do szkoły też nie lubiłam historii. Teraz lubię o niej czytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A taka opisana w przyjemny sposób jest ekstra 😊.

      Usuń
  5. Bardzo interesująca propozycja. Szczególnie, że dla mnie historia była totalną zmorą- wszystkie daty mi się myliły.

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie by było znowu znaleźć się w szkole i wykorzystywać te wszystkie nowinki technologiczne i pomoce naukowe:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwszy raz spotykam się z tą serią. Interesujące :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetnie, że wznowili tę serię. Nasze biblioteczne ekzemplarze sprzed kilku lat po prostu zostały zaczytane do rozsypania kartek! Bibliotekarka się ucieszy!

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny pomysł na uatrakcyjnienie historii :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Miałam te książki jako dzieciak! (i zostawiłam synkowi, zmartwiona, że już ich nie ma na rynku...) :D Ależ się cieszę, że teraz wracają!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ich wcześniej nie znałam ale cieszę się bardzo, że je mam. Muszę uzupełnić zbiór.

      Usuń
  11. Nie miałam tych książeczek, ale ciekawie się prezentują. :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. I już pomysły na książkowe prezenty dla młodych czytelników. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawie opisane. Dziękuję za recenzje.

    OdpowiedzUsuń
  14. Z takich książek wiedza sama niejako wchodzi do głowy. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. W takim wydaniu łatwiej wchodzi :) ciekawe propozycje.

    OdpowiedzUsuń
  16. cała biblioteka! tylko jak do niej przekonać małego człowieka?

    OdpowiedzUsuń
  17. Fantastyczne pozycje :) Zabawne i mądre jednocześnie - a jednak można łączyć przyjemne z pożytecznym ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Pierwsze słyszę o tej serii, ale cieszy mnie to, że zapewne potrafi głębiej zainteresować najmłodszych czymś tak fascynującym, jak historia! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysł na te książeczki jest ekstra, czyta się dla przyjemności i z ciekawości, a nie z konieczności.

      Usuń
  19. Kiedy ja chodziłam do szkoły, nie było takich książek. Trochę teraz żałuję, bo na pewno by mi to pomogło w nauce. Mimo wszystko nie ukrywam, że kiedyś spróbuję i zakupię ten bestseller, tak dla samej siebie, dla zaspokojenia swojej ciekawości ;)

    blog

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam takie ilustracje, świetnie zrobione książki:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Widziałem je już dawno temu i kuszą pięknymi okładkami. ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty