ENOLA HOLMES. SPRAWA LEWORĘCZNEJ LADY – RECENZJA


,,Enola Holmes. Sprawa leworęcznej Lady” jest drugim tomem powieści detektywistycznej dla starszych dzieci i nastolatków autorki Nancy Springer. Pierwszej części niestety nie udało mi się przeczytać, ale mam nadzieję, że wpadnie ona w moje ręce.


Londyn XIX wiek, od siebie pragnę dodać, że bardzo lubię klimaty tych czasów. Pojawia się Sherlok Holmes, który okazuje się postacią poboczną. Jest on starszym bratem tytułowej postaci. To 14-letnia dziewczyna, która w pierwszym tomie uciekła z domu i żyje teraz w Londynie, wcielając się w różne postacie. To niesamowicie bystra osóbka, niezależna, co w tamtych czasach jest raczej osobliwością.

Przebrana za zrównoważoną i poważną pannę Ivy Meshle, skrytą siostrę zakonną oraz nieśmiałą nowobogacką żonę, rozwikłuje kolejną sprawę, której rozwiązać nie potrafiła sama londyńska policja. 

Enola rusza na poszukiwania zaginionej lady Cecily Alistair, będącej jej równolatką, która zniknęła w atmosferze skandalu. Nasza bohaterka musi udowodnić, że prawda jest całkowicie inna niż pierwotnie zakładano, a lady skrywa więcej tajemnic, niż mogłoby się wydawać.

Książka została napisana nieco archaicznym językiem, co nadaje klimatu i uroku, który uwielbiam, bo tamte czasy w Londynie wydają mi się takie magiczne, a jednocześnie twarde.  

,,Enola Holmes. Sprawa leworęcznej Lady”  to nie tylko li kryminał, ale historia o początkach buntu kobiet, które nie chciały już wychodzić za mąż z przymusu, lekceważenia oraz nauki tylko rzeczy przystających panienkom. Kobiety chciały stać się wolne, a Enola dawała dowód każdemu mężczyźnie, że dorównuje im pod każdym aspektem, a nawet ich przewyższa.

Polecam książkę, bo  jest po prostu świetna, czyta się ją jednym tchem. Pełna akcji, klimatyczna.


Komentarze

  1. Wydaje się ciekawe, ale to chyba nie dla mnie :) Natalia

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też lubię XIX wieczny Londyn. Książkę polecę moim nastoletnim uczniom.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pozycja na pewno ciekawa dla kogoś kto właśnie lubi takie klimaty. Ja w tym roku stawiam na bardzo prkatcyzne pozycje, które ułatwią mi prace na co dzień.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak jak nie przepadam za kryminałami, ten mnie zaciekawił. Już okładka bardzo przyciąga uwagę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przy okazji chyba dziecko może poznać trochę historii. Gdyby mój syn chciał czytać książki ..., ledwo do lektur go zmuszam ☹️

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla mojego sześciolatka to jeszcze za wcześnie na tą książkę, ale to ciekawa propozycja na przyszłość :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty