Krup

Jest to ostre zapalenie krtani i tchawicy. Występuje w różnych porach dnia, szczególnie nasila się w nocy. Najbardziej podatne są małe dzieci.

Charakterystycznymi objawami są chrypka, szczekający kaszel, świsty bądź chrząkanie podczas wdychania powietrza. Mogą pojawić się trudności z oddychaniem.

Problem zdrowotny zwykle wywołany jest wirusem, bardzo rzadko bakterią, bądź ciałem obcym, które utkwiło w drogach oddechowych. Może się zdarzyć, że nie jest związany z infekcją, występują wówczas nocne ataki zwane „krupem spazmatycznym”.

W zależności od przyczyny różny jest okres wylęgania choroby.

Nawroty mogą trwać kilka dni.

Koniecznie należy natychmiast wezwać lekarza!!! jeżeli jest brak poprawy po zastosowaniu inhalacji parowych, dodatkowo dziecko sinieje, czy nadmiernie się ślini, ma świszczący oddech, oddycha z trudem, bądź mamy podejrzenie, że ciało obce utkwiło w drogach oddechowych.

Najlepszym działaniem jakie można podjąć to zastosowanie inhalacji parowych. Krup spazmatyczny można leczyć parówkami w łazience, wyjściem na zewnątrz, aby odetchnąć chłodnym powietrzem. Kolejny krok stanowi nawilżanie powietrza. Dobrym rozwiązaniem jest spanie w tym samym pomieszczeniu, co dziecko, pozwoli to mieć nadzór nad stanem zdrowia dziecka.

Aby zapobiec wystąpieniu krupu należy nawilżać powietrze w pomieszczeniu dziecka chorego na grypę lub przeziębionemu. Dzieci miewają tendencje do nawrotów krupu.


Po krupie mogą pojawić się powikłania objawiające się trudnościami z oddychaniem, zapalenie płuc, infekcją ucha ok. 5 dni po ustaniu choroby.
Rysunek: http://i-zdrowie.pl/krup-dlawiec-rzekomy-blonica/

Komentarze

  1. Nie wiedziałam o tym, ale jest to bardzo przydatny artykuł dla młodych matek :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  2. O krupie czytałam w książkach albo na filmach ale w realu jeszcze się nie spotkałam na szczęście.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze wiedzieć, że coś takiego istnieje. Przydatny post :)
    ******************************************
    ZAPRASZAM DO SIEBIE NA NOWY POST!
    MOGŁABYM PROSIĆ O JEDEN DŁUŻSZY KLIK? Z GÓRY DZIĘKUJE :)
    *KLIK*

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow ciekawy wpis u nas rok temu było tragicznie ale po przeprowadzce jest fantastycznie już nam nikt nie przegrzewq mieszkania i zero spalin

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwsze słyszę o krupie. Brzmi trochę jak zapalenie krtani...

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy raz słyszę o takiej chorobie, ale przynajmniej od teraz będę znać i wiedzieć jak zapobiegać ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi bardzo strasznie, odetchnąłem kiedy dowiedziałem się że dorosłych nie dotyka. Dzieci mają niezły horror z tym choróbskiem wstrętnym. Pomysłowy post nic nie widziałem o istnieniu tej choroby gdyby nie ty.

    Pozdrawiam i dzięki za komentarz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ważne żeby szybko zareagować w momencie pojawienia się pierwszych objawów.

      Usuń
  8. Pierwszy raz słyszę o tej chorobie. Świetny artykuł, na pewno będę zaglądała częściej. OBSERWUJE :*

    OdpowiedzUsuń
  9. nie słyszałam o tej chorobie...choć jak byłam mała to chyba na to chorowałam bo objawy się zgadzają...

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie wiedzialam o tym. Bardzo przydatne informacje, nigdy nie wiadomo kiedy to może się przydac5

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie słyszałam o czymś takim. Bardzo przydatny post :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Inhalacja parowa ? :o Jak dla nas całkiem nowe pojęcie! Super wpis :) Bardzo wartościowy ;) Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  13. ciekawy post, bo nigdy o tym nie słyszałam:P

    OdpowiedzUsuń
  14. Straszna choroba i niestety coraz częściej występuje :(

    OdpowiedzUsuń
  15. Przyznam szczerze, że jeszcze nigdy ani ja, ani nikt z moich bliskich nie mieliśmy do czynienia z tą chorobą.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty