Ja, Jonasz i cała reszta Wydawnictwo Widnokrąg recenzja


Dzisiaj chcę Wam napisać o książce, którą uważam za genialną, zarówno do czytania przez i dla dzieci, jak i dorosłych. To historia o rodzinie Tobiasza, pięcioletniego chłopca, który opowiada o codziennym życiu swoim i bliskich. Tobiasz mieszka z mamą, tatą i młodszym bratem – Jonaszem w mieście Tartu w Estonii.


Chłopiec opowiada z własnej perspektywy, perspektywy pięcioletniego dziecka, które poznaje świat i dokonuje własnych obserwacji otoczenia. Opowiada o tym skąd biorą się ich rzeczy, jak się w jego rodzinie czyta, rysuje, gotuje, je itd. Dla dzieci będzie to świetna lektura, przedstawiająca świat z ich perspektywy, ukazująca, że nie tylko oni mają pewne problemy, wątpliwości czy pytania, poruszane są również tematy trudne, które przecież istnieją w normalnym świecie. Również dorośli mogą spojrzeć na świat oczami dziecka, zastanowić się, zrozumieć.


Język książki jest prosty i zrozumiały, bez wydumanych i górnolotnych stwierdzeń, taki łatwo przyswajalny. Książkę czyta się z ogromną przyjemnością i zainteresowaniem.


Dodatkowym atutem książki są ilustracje wykonane przez uznanego ilustratora Alvara Jaaksona.

Książka została nagrodzona m.in. tytułem „Rodzynek Roku" Estońskiego Centrum Literatury Dziecięcej przyznawanym najlepszym książkom dla dzieci. Otwiera ona zainicjowany przez wydawnictwo Widnokrąg projekt "Bliskie dalekie sąsiedztwo" w ramach którego ukażą się tytuły najlepszych estońskich i fińskich autorów, co da możliwość poznania Skandynawii, zwyczajów, kultury oraz mieszkańców.



Komentarze

  1. Jestem jak najbardziej za, jeżeli chodzi o takie publikacje. W taki sposób wiedza sama "wchodzi" do głowy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy pomysł na propagowanie literatury skandynawskiej czy estońskiej.

    OdpowiedzUsuń
  3. nie znam takich ksiazek, bo nie czytam , a córka woli jak jest wiecej obrazków niż tresci ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proponuję spróbować, bo książka na prawdę może się bardzo spodobać córce :).

      Usuń
  4. ten typ ilustracji jakoś do mnie nie przemawia

    OdpowiedzUsuń
  5. Oo bardzo ciekawe obrazki :) Książki to super sprawa, a większość dzieci za nimi szaleje! Nasz kuzyn ma ich pełno :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książki pomagają dziecku rozwijać się na różnych obszarach.

      Usuń
  6. Przyznam szczerze, że nie znam tej książki, ale chętnie się jej bliżej przyjrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy pomysł na książkę :) Chętnie zapoznałabym bliżej moje dzieciaki z tą lekturą :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwszy raz słyszę o tym wydawnictwie...sama książka wydaje się być bardzo interesująca, jednak ilustracje do mnie nie przemawiają

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To takie rysunki jak dziecka i dzieciom się podobają. Treść jest świetna. Sama czytałam z przyjemnością.

      Usuń
  9. Nie znam Wydawnictwa ani tytułu, jednak książka spodobała mi się tym bardziej że napisano ją z perspektywy dziecka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim daniem jest na prawdę świetna. Na prawdę dobrze napisana.

      Usuń
  10. Nie znam Wydawnictwa ani tytułu, jednak książka spodobała mi się tym bardziej że napisano ją z perspektywy dziecka.

    OdpowiedzUsuń
  11. Chętnie bym przeczytała taka książkę o Estonii a jeszcze jeżeli jest pokazana oczami 5-letniego chłopczyka to jest bardziej interesująca :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. NA prawdę jak najbardziej do czytania dla dorosłych :).

      Usuń
    2. A poszukam u nas w księgarniach czy jest :-)

      Usuń
  12. chyba jednak nie dla mnie ta książka :D

    OdpowiedzUsuń
  13. fajna ta książka, od jakiego wieku się ją poleca?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czytałam moim trzylatkom, na pewno nie wszystko rozumieją ale będziemy do niej wracać.

      Usuń
  14. Ciekawa ta dziecięca perspektywa, może nawet dla dorosłego jeszcze bardziej niż dla dziecka ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetna książeczka! Na pewno zaciekawi nie tylko pięcioletnie szkraby! 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, to książka dla dzieci, jak i dorosłych.

      Usuń
  16. nie słyszałam o tej książce. Muszę nadrobić zaległości. Bardzo ładne ilustracje!

    http://blog.brevio.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) To nowość i myślę że będzie o niej głośno.

      Usuń
  17. Wygląda ciekawie
    jak na książeczkę dla dzieciaków. Ilustracje fajne😁

    OdpowiedzUsuń
  18. Będzie idealnie pasowała do naszej biblioteczki domowej. Fajne, przykuwające uwagę ilustracje (to chyba te krzykliwe kolory ��) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To książka, którą można czytać i czytać więc będzie świetnym wyborem :).

      Usuń
  19. Bardzo ciekawa pozycja! Pierwszy raz spotykam się z tego typu ilustracjami. Ciekawe, choć nie bardzo w moim guście. Dużo bardziej zaintrygowała mnie treść.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Treść na prawdę świetna, dla dzieci, jak i dla dorosłych.

      Usuń
  20. z chęcią bym przeczytała, właśnie po to zeby poznać perspektywę pięciolatka!

    OdpowiedzUsuń
  21. fajna ta książka :) i ma bardzo ciekawe obrazki :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ciekawa chyba ta książka. Chętnie ja zobacze

    OdpowiedzUsuń
  23. Mamy jest cudowna typowo skandynawska.

    OdpowiedzUsuń
  24. Fajnie wygląda ta książeczka i rzeczywiście typowo skandynawska

    OdpowiedzUsuń
  25. Jeszcze nie jestem w temacie z dziecięcymi książkami ale brzmi świetnie

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty