Pięć Królestw. Skoczkowie w czasie Brandon Mull - recenzja


Niesamowita przygoda Cole’a, który został uwięziony w świecie, gdzie króluje magia. To piąta część bestselerowego cyklu napisanego przez Brandona Mull.
Mimo że Cole marzy o powrocie na Ziemię, do domu, musi działać, gdyż magia nie zawsze jest wykorzystywana w dobrej wierze. Jest osobą poczuwającą się do odpowiedzialności za losy Pięciu Królestw i ich mieszkańców, dzieci które zostały uprowadzone z Ziemi.


Największym zmartwieniem Cole’a jest torivor Ramarro, znany również jako Nazeem. Chwilowo uwięziony, nabiera mocy, by się uwolnić z pułapki. I wygląda na to, że nie ma żadnego sposobu, by temu zapobiec. Cole wspólnie z przyjaciółmi oraz nowymi sprzymierzeńcami, którzy do nie tak dawna byli jeszcze wrogami, zmuszeni są do poszukiwania rozwiązań licznych problemów. Poszukuje odpowiedzi, rozwiązuje zagadki.

Wartka, dynamiczna akcja, wiele się dzieje, z licznymi skokami w czasie i przestrzeni.

Dzieci ratują świat, gdyż dorośli nie nadają się do tego, są zbyt słabi, za mało zmotywowani, pozbawieni tajemniczej mocy.

To książka pełna akcji, gdzie ważna jest przyjaźń, współpraca, odpowiedzialność za innych. Nadal liczne postaci są tajemnicze i barwne, tak jak magia działająca na Obrzeżach. Psychologia nie poraża głębią, tak jak dialogi – to powieść przygodowa, rozrywkowa.

Podstawowymi celami jest ocalenie Obrzeży przed totalnym podbiciem ich przez torivora i powrót Cole’a oraz innych porwanych dzieci na Ziemię.

Czy wszystko się uda? Czy obrzeża zostaną ocalone? Czy dzieci wraz z Colem wrócą na Ziemię? Tego dowiecie się czytając tą interesującą i fantastyczną lekturę.




Komentarze

  1. Nie dla mnie, ale wiem komu polecić! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pozycja nie dla mnie ale zdecydowanie bardziej w guście mojego męża :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W tym roku polubiłam fantastykę i chętnie sięgnę nie tylko po te książkę ale po całą serię ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo lubię książki z tego gatunku, warto dodać tytuł do listy do wykorzystania w odpowiednim czasie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię co prawda książki podobne gatunkowo, ta jednak do mnie nie przemawia. Być może za sprawą stereotypów - dzieci stawiają czoła złemu, gdyż dorośli nie są w stanie...

    OdpowiedzUsuń
  6. I teraz mam dylemat. Nie czytam tego typu książek, a ochoty nabrałam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna recenzja. Może i ja się skuszę, aby sięgnąć po tę pozycję. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajna recenzja, zachęca do sięgnięcia po ta pozcję

    OdpowiedzUsuń
  9. Sama lubię fantastykę. To mam wrażenie propozycja dla starszych dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zupełnie nie mój typ literatury ale mam taką refleksję, że kiedyś może przyjdzie czas, że będę miała czas na książki ;) nie tylko dla dzieci o!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D ja też czytam głównie książki dla dzieci, ale znajduję też czas na dorosłą literaturę :).

      Usuń

Prześlij komentarz

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty