Potrzebuję mojego potwora Amanda Noll Wydawnictwo CzyTam - recenzja


Dzieci boją się ciemności, ciemnego pokoju, zamkniętej szafy, czy przestrzeni pod łóżkiem. Pewnie nie tylko ja przykrywałam w nocy stopy z obawy, że coś spod łóżka mnie wciągnie. Co tam dzieci, my dorośli również czujemy dreszcz na plecach, gdy dookoła jest ciemno. A nóż coś wyskoczy, pojawi się ciemna postać.


Wydawnictwo CzyTam proponuje książkę, która pozwala przełamać strach, nauczyć się z nim żyć, przeciwstawić się własnym lękom.

Książka opowiada o chłopcu imieniem Ignaś, który znajduje pod łóżkiem kartkę, będącą wiadomością od jego potwora. Okazuje się, że Gab zrobił sobie wolne i poszedł na ryby.


Wydawać by się mogło, że Ignaś się ucieszy, jednak chłopiec przywiązał się do swojego potwora, którego zaczął traktować jak przyjaciela, przytulankę, bez której nie potrafił zasnąć. To, co wydawać by się mogło, że Ignasia będzie straszyło, np. zielona wydzielina, którą wydala potwór, skrobanie szponami o ramę łóżka, jest dla niego czymś znajomym, co wręcz daje mu poczucie bezpieczeństwa i pozwala usnąć. Kiedy więc pojawiają się potwory na zastępstwo, żaden nie jest w stanie zastąpić Gaba. Kiedy nasz bohater traci nadzieję na powrót ukochanego potwora, ten się zjawia i pomaga mu zasnąć. Gab i Ignaś są dla siebie stworzeni, uzupełniają się, nie mogą bez siebie funkcjonować.


Ta książka rzuca nowe światło, pozwala spojrzeć z innej perspektywy na to, co jest dla nas straszne i przekonuje dziecko, że strach może oswoić i tak naprawdę nie ma się czego bać.


Książka jest pięknie wydana. Twarda, sztywna okładka, piękne ilustracje, żywe kolory, dbałość o szczegóły, strony są grube i śliskie. To świetna lektura dla przedszkolaków i młodych uczniów.
Czytając dzieciom taką książkę oswajamy je z „strachami”. Podpowiada ona rodzicom i dzieciom jak oswoić demony, chociażby nadając im imiona.


Komentarze

  1. Znamy i mamy 😉 Piękna książeczka. Od wyd.Czytam polecam również "Gdy smok się wprowadza". Historia na plaży bardzo spodobała się synkowi 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Mamy, czytaliśmy i też recenzowaliśmy. Uwielbiamy książki tego wydawnictwa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajnie wydana książka i ciekawa historia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. kolejna świetna inspiracja na prezenty! a powoli można już kupować, bo święta coraz bliżej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawa książeczka, chętnie kupię ją mojej córci.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ładne ilustracje, ale obawiam się, że mój 4,5latek bardziej by się przestraszył niż zrozumiał własne strachy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zależy od dziecka, moim 3,5 latka się podoba i potworki ich raczej bawią

      Usuń
  7. Ilustracje są urocze, ale nie jestem pewna, czy to nie podpowiedziałoby tylko mojemu 4-latkowi, czego można się bać...

    OdpowiedzUsuń
  8. Z tego typu książeczek znałam tylko "Szur szur ćwir plum!". Ta też wydaje się być fajna.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawa propozycja dla młodych czytelników, oswajanie lęków i strachu. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. To coś dla mojej córki, która boi się ciemności!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ilustracje faktycznie robią wrażenie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepiękne ilustracje. Oczarowała mnie ta książka!

    OdpowiedzUsuń
  13. Wyglada na bardzo ciekawa! Zwłaszcza ze strony wizualnej, al temat tez brzmi interesująco, myśle ze to świetny pomysł i pomogłaby wielu dzieciakom!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty