Mój Wielki Tydzień. Nie ma większej miłości - jak przygotować dziecko do świąt Wielkanocy?

Już niedługo Wielkanoc, święta, które wiążą się  ze zwycięstwem dobra nad złem. Zmartwychwstanie, ale czy dzieci wiedzą co się z tym wiąże? Że nie jest to tylko czas wolny, obżarstwo i lenistwo? Warto przekazać potomkom pewne wartości, które pozostaną w ich pamięci na długie lata. Znalazłam idealną pozycję literacką na ten okres, przygotowującą do Świąt Wielkiejnocy.


To książeczka o Wielkim Tygodniu, którą można  czytać nie tylko  w tym okresie  ale również po świętach. Treść, opisuje kolejne dni tego okresu, niosąc  przekaz aktualny każdego dnia roku.


To publikacja przeznaczona dla dzieci. Rozdziały podzielone są na dni Wielkiego Tygodnia. Pierwszy to Niedziela Palmowa, następne to Triduum Paschalne, na Niedzieli Miłosierdzia Bożego kończąc. Każdy z rozdziałów ma podtytuł, niosąc treść wartą zapamiętania. Autorka w tekście odnosi się również do czasów współczesnych. Treści skłaniają nas do zwrócenia uwagi na innych, problemy, motywują do wzbudzenia empatii. Skąd pochodzi tradycja mszy świętej? Co oznacza określenie Baranek Boży? Na te i inne pytania odnajdziemy odpowiedzi, które będą zrozumiałymi dla naszych pociech. Autorka przedstawia i opisuje Boga, Jezusa jako najlepszych przyjaciół, będących wsparciem i pomocą w trudnych chwilach. Wiedza na temat Wielkiego Tygodnia uzupełniona jest cytatami z Pisma Świętego.




Książeczka ma mały, bardzo poręczny format. Treści uzupełnione są kolorowymi ilustracjami. Przekazuje nam ważne informacje na temat chrześcijaństwa i wiary. Uważam, że warto ją podarować dziecku, żeby samodzielnie mogło zrozumieć duchowe przesłanie tego okresu.


Komentarze

  1. Przydatna taka ksiażeczka dla najmłodszych i ładne kolorowe ilustracje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, że taka książeczka powstała. Większość dzieci kojarzy Wielkanoc z tym, co promuje telewizja, internet czy reklamy. A przecież najważniejsze jest Zmartwychwstanie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oooo! Akurat szukam czegoś w tematyce świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Warto dzieciom osobiście przekazywać takie wartości bo jednak zasady są w życiu potrzebne. Wiara też.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziś wszyscy pędzimy, żyjemy w pośpiechu. Warto chyba sięgać po takie pozycje i przekazywać dzieciom wartości i prawdziwe znaczenie świąt.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaka fajna książeczka, warto pielegnować katolickie zwyczaje u najmłotszych. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię to wydawnictwo! Cieszę sie, że powstają takie książki!

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurczę, pamiętam jak byłam w podstawówce i chciałam się dowiedzieć o co chodzi z każdym dniem Wielkiego Tygodnia po kolei, co się wtedy działo itp. i nikt z dorosłych nie umiał mi wyczerpująco odpowiedzieć, a ja nie miałam internetu żeby sobie sprawdzić :P Taka książeczka byłaby wtedy akurat! Fajny pomysł :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajne wprowadzenie dziecka w kwestię wiary

    OdpowiedzUsuń
  10. Ilustracje przepiękna, ta kreska robi wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Takie książeczki są super! Dziecko poznaje wartości w przystępny sposób. Jestem totalnie na tak <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Warto zaszczepiać w młodych ludziach tradycję :) Świetna książeczka :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękna książeczka, przekazująca ważne wartości religijne dla najmłodszych

    OdpowiedzUsuń
  14. Dobry sposób na wytłumaczenie wielu rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawy sposób na zapoznanie się z tradycją :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Im prościej wprowadzamy młodego człowieka w kwestię wiary tym jest to naturalniejsze. ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Polecę znajomym, którzy mają w swojej biblioteczce mnóstwo takich religijnych książeczek.

    OdpowiedzUsuń
  18. Sama mam problem z syboliką, nie wszystko pamiętam i jestem w stanie jasno przekazać dziecku. To bardzo pomocna pozycja.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty