Jak pobrać dziecku mocz do badania?


Nie jest to proste, szczególnie, gdy dzieci są malutkie. Istnieją woreczki które przykleja się dziecku, ale ponoć nie zawsze umożliwiają uzyskanie prawdziwych wyników, a poza tym, często się odklejają. My, raz próbowaliśmy takiego woreczka i było dobrze. Nie odklejał się i nic dziwnego w wynikach się nie pojawiło.

Na jednym z forów pojawił się właśnie taki wątek. Najczęstszym sformułowaniem, jakie się pojawiało, było „czatowanie” J.

A ja dziś czatowałam z kubeczkiem. Posadziłam młodego w bujaku na podkładzie, usiadłam naprzeciw i zagadywałam. Pół godziny i złapałam.

Inna mama daje dziecku pić, a po 15 minutach ściąga mu pampersa i psika brzuszek wodą, można też polewać ciepłą wodą z prysznica, masuje mu dół brzuszka. Po chwili dziecko oddaje mocz. Można się jeszcze posiłkować suszarką – ogrzewać brzuszek.

Jednak najłatwiej jest z rana, kiedy dziecko się budzi, przy zabawie z odsłoniętą pieluszką spokojnie uda się złapać ten środkowy strumień do kubeczka.

Można też wsadzić pojemniczek na mocz do nocnika, posadzić na nim dziecko i czekać aż nasiusia. To metoda dla starszego dziecka.

Innym sposobem uzyskania moczu jest puszczenie szumu morza i włożenie stopy dziecka do wody.
Pojemnik na mocz dla chłopców.

Pojemnik na mocz dla dziewczynek.


Komentarze

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty