Jak często chodzić do ginekologa podczas ciąży? Czy wykonywać usg ciąży?

Zwykle rytm wizyt wyznacza sam lekarz. Są to głównie wizyty dyktowane długością trwania zwolnienia lekarskiego. W większości przypadków ta częstotliwość wystarcza. To wizyty co 2 – 3 tygodnie. Zdarzają się sytuacje, gdy należy chodzić częściej. Tak się dzieje w przypadku jakichś problemów, komplikacji itp. Kolejną sprawą jest kontrola ciąży przez usg. Ustawodawca przewidział 3 badania usg podczas całej ciąży i określił kiedy to powinno nastąpić.

Jeśli chodzi o mnie chodziłam na wizyty co 3 tygodnie i za każdym razem miałam wykonywane usg. Może ktoś uzna, iż to przesada i zbytek ale poza tym, że usg było wkalkulowane w cenę wizyty, to dla mnie stanowiło wręcz środek uspokajający. Tak często dochodzi do komplikacji, powikłań, poronień, obumarcia płodu i kobieta nie wie, że coś złego się stało. Uważam, że wykonywanie usg 3 razy w ciągu 9 miesięcy to zbyt mało. Oczywiście, są dziewczyny, które przechodzą ciążę śpiewająco, bezproblemowo i wszystko jest ok. ale są i takie, gdzie tak nie jest. Wiem, że nie każdy ma możliwość wizyt prywatnych ale proponowałabym choć raz na jakiś czas zdecydować się na usg u najlepszego specjalisty w tym zakresie. Gdy ja byłam w ciąży poznałam dziewczynę, która była już w widocznej ciąży i ani raz nie miała wykonanego usg. Wiem, kiedyś nie było takiej możliwości ale teraz skoro jest to dlaczego nie skorzystać. Badanie usg nie szkodzi ani matce, ani dziecku. Piszę tu o zwykłym badaniu usg a jest jeszcze prenatalne i połówkowe (o których pisałam wcześniej). Te badania są wykonywane na super nowoczesnym sprzęcie i przez posiadających odpowiednie kwalifikacje specjalistów. Niedawno w moim mieście dzięki badaniu połówkowemu wykryto u dziecka wadę serca. Zbierano pieniądze, aby był możliwy wyjazd do Niemiec, gdzie przeprowadzono bezpośrednio po urodzeniu operację maluszka. Bez usg dziecko nie miałoby szans na przeżycie. Moim zdaniem, skoro istnieją zdobycze techniki, należy z nich korzystać. 

Komentarze

  1. Wszstko zalezy od tego na jakiej opiece wam zależy. Ja chodziłam całą ciąże do tej https://cmp.med.pl/zakres-uslug/poradnia-ginekologiczna/ poradni giunekologicznej i byłam bardzo zadowolona z wizyt. Polecam wam wlaśnie tam się zapisać

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja chodziłam co miesiąc oczywiście, badanie usg miałam około 5 razy. Zaufałam mojemu lekarzowi i nie żałuję, bardzo dobrze mnie prowadził. A ja na spokojnie przygotowywałam się do porodu. Na https://mamabezrecepty.pl/apteczna-wyprawka-dla-porodu/ dowiedziałam się co z apteki na ten czas dla siebie i dla maleństwa muszę kupić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawie napisane. Bardzo pomocne informacje

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty