Jak często karmić noworodka mlekiem modyfikowanym

Moich chłopaków karmiłam mlekiem modyfikowanym. Częstotliwość, którą stosowałam stanowiła następstwo tego, co mi mówiono w szpitalu. Mianowicie, dzieci karmiłam co 3 godziny. Oczywiście nie było to z ręką na sekundniku. W szpitalu dawali nam mleko co 3 godziny i nie mieliśmy możliwości zmiany częstotliwości. Po powrocie do domu pozostaliśmy przy tej zasadzie. Czyli karmienie dzień i w nocy co 3 godziny. W zasadzie dzieci same domagały się karmienia z taką częstotliwością bo były do tego przyzwyczajone. Noworodki należy karmić również w nocy. Z czasem będzie można z tego zrezygnować, dzieci same nie będą już tego potrzebowały i zaczną przesypiać całe noce. Wiem, że niektórzy lekarze zalecają karmić na żądanie. Jak najbardziej zgadzam się z tą zasadą ale koleżanki syn, którego kazali karmić na żądanie, wcale nie żądał jedzenia i dopiero, gdy zaczęła stosować regułę karmienia co 3 godziny, dziecko zaczęło przybywać na wadze. Podobnie było i u nas, gdy jeden z synów miał okres niechęci do jedzenia i dodatkowo bardzo ulewał. Gdybym dawała mu jeść tylko wtedy, kiedy chce, to nie jadłby wcale. Aktualnie są to już starsze dzieci, które skończą roczek i nadal stosujemy się do zasady co 3 godziny. Jest to czasem wydłużane i do pięciu godzin, szczególnie, gdy jesteśmy poza domem, jednak zwykle to ok. 3 godziny. Dzieci same domagają się jedzenia. Kiedyś zastanawiałam się nad tym, czy pozostawić taką częstotliwość i nie wydłużać przerw. Swego czasu nawet próbowaliśmy ale przemyślałam to i wróciłam do stanu wcześniejszego. Zasady zdrowego żywienia zalecają 5 posiłków dziennie. W przedszkolach dzieci jedzą śniadanie, drugie śniadanie, obiad, deser a w domu kolację. To też 5 posiłków. Żeby się dało zachować taką częstotliwość musimy jeść co 3 godziny. Nawet podczas ciąży, gdy miałam cukrzycę ciążową, miałam jadać co 3 godziny, bo tak najzdrowiej i najbardziej prawidłowo dla organizmu. Oczywiście w nocy już nie karmimy, chociaż jeden z synów czasem chce mleko.

Źródło: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/nestle-zacheca-do-5-posilkow-dziennie-wideo

Komentarze

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty