Kiedy należy zgłosić się niezwłocznie z dzieckiem do lekarza

Gorączka:
·        gorączka ponad 39ºC, w przypadku niemowląt ponad 38,5 ºC,
·        gorączka z napadami drgawek,
·        gorączka poprzedzona atakami drgawek,
·        gorączka połączona z wymiotami, bólami głowy, sztywnością karku.

Bóle brzucha, wymioty, biegunka (z gorączką lub bez):
·        niemowlę:
Ø     wymioty i biegunka przez ponad 6 godzin,
·        dziecko w wieku przedszkolnym:
Ø     wymioty i biegunka przez ponad 12 godzin,
·        dziecko w wieku szkolnym:
Ø     wymioty i biegunka trwające ponad 18 godzin,
·        wymioty połączone z bólem głowy i/lub zawrotami głowy,
·        wymioty połączone z bólami brzucha, szczególnie podbrzusza,
·        wymioty po wypadku, w czasie którego prawdopodobnie nastąpił uraz głowy,
·        biegunka połączona z gorączką i bólami podbrzusza.

Kaszel:
·        kaszel z gorączka,
·        kaszel utrzymujący się ponad tydzień, mimo że dziecko nie jest przeziębione,
·        nagłe, powtarzające się ataki intensywnego kaszlu,

·        kaszel połączony z dusznościami, szczególnie, gdy dziecko budzi się w nocy tego powodu.
Generalnie należy skontaktować się z lekarzem w przypadku występowania jakichkolwiek objawów chorobowych, które trudno samodzielnie wyjaśnić, nie dającymi się zwalczyć domowymi sposobami przez dwa, trzy dni.

Komentarze

  1. Co jak co, ale ten obrazek... a konkretniej ten patyczek, obudził we mnie najgorsze dziecięce wspomnienia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D nie to było moim celem, aby straszyć koleżankę :).

      Usuń
  2. Dobra ściągawka :) Ja raczej czekam aż dzieje sie coś z czym nie mogę sobie sama poradzić, ale jak córka była młodsza to bardziej panikowałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wraz z wiekiem dziecka panika rodziców maleje :)

      Usuń
  3. Ściągawka fajna, ale co do pierwszego punktu delikatnie bym go zmodyfikowała, bo jeśli oprócz gorączki nie występują inne objawy, a ona pojawia się do trzech dni to lekarza omijam...syrop na zbicie gorączki zazwyczaj podaję, gdy dziecko ma 38,5 i jeśli spada to ok, a jeśli utrzymywałaby się dłużej lub dalej rosła to wtedy wizyta (y) Piszę to jako mama trójki smyków, ale przy pierwszym byłam bardzo ostrożna i lekarza odwiedzałam przy każdym niepokojącym symptomie :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) to dobrze, jeżeli są wypracowane sposoby. Mama wie najlepiej :).

      Usuń
  4. Przyznam, że moje dzieciaki mało na szczęście chorują, oczywiście jak były małe to częściej, obserwowałam dokładnie objawy i jak mnie coś niepokoiło zawsze konsultowałam z lekarzem. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to dla swojego świętego spokoju czasem warto się skonsultować.

      Usuń

Prześlij komentarz

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty