Stosowanie probiotyków dopochwowych w czasie ciąży

Wiele kobiet w ciąży waha się przed zastosowaniem probiotyków dopochwowych, obawiając się, czy aby nie zaszkodzi tym dziecku. Otóż nie ma przeciwwskazań do stosowania takich środków w czasie ciąży, a wręcz w wielu sytuacjach jest to konieczne. Zalecane są pacjentkom leczącym się z powodu zakażenia pochwy lub sromu, czy też w czasie antybiotykoterapii. 

Długotrwałe stosowanie probiotyków w ciąży stanowi wskazanie do zapobiegania nawrotom infekcji pochwy. W takich sytuacjach zwykle po zakończeniu probiotykoterapii dopochwowej zaleca się probiotyki doustne, nierzadko do końca ciąży.

Komentarze

  1. Ja na szczęście nie zamierzam być w ciąży, ale wiem, że jakieś znajome czy rodzina (te nowoczesne) to nie miały oporów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie stosowalam takich preparatów w ciąży ale wpis przydatny dla wielu kobiet

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są kobiety, które tylko przeją np. obok publicznej toalety i już problem gotowy. Ja też, na szczęście, nie miałam takich problemów, ale jak byłam w szpitalu to się pojawiały panie z takimi przypadłościami.

      Usuń
  3. Nie miałam potrzeby używania tego typu specyfików, ale pewnie są mamy, które to robią bo taka jest konieczność.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli tylko jest konieczność stosowanie to Panie nie powinny się obawiać.

    OdpowiedzUsuń
  5. nie stosowałam w ciążach takich rzeczy ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja w ciąży miałam antybiotyki dopochwowe w związku i infekcja

    OdpowiedzUsuń
  7. A czym LaciBios ze zdjęcia różni się od innych tego typu specyfików? Polecasz ten jakoś szczególnie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie polecam tego konkretnie. To przykładowy specyfik. Najlepiej zapytać lekarza albo farmaceutę. Ja, w ciąży miałam listę pytań do lekarza i o każdą nawet pierdołę dopytywałam. Żadnego leku nie wzięłam bez konsultacji.

      Usuń
  8. Ja póki co nie potrzebuje, ale może kiedyś, kto to wie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty