Wymioty u dziecka

Im młodsze dziecko tym częściej może wymiotować. Sytuacja ta dotyczy około połowy niemowląt, przy czym podłoże chorobowe dotyczy 15% z nich. Jeżeli wymiotom nie towarzyszy utrata masy ciała dziecku po prostu odbija się po posiłku. Dziecko wymiotując może się odwodnić, dlatego też  należy podawać mu jak najczęściej płyny. Długo utrzymujące się wymioty mogą świadczyć o chorobie.  Jeżeli dziecku dokuczają tzw. wymioty nawracające, może to wskazywać na przyczyny organiczne bądź psychiczne.

Jeżeli dziecko zwymiotuje dwa kolejne posiłki, ponadto cierpi na bóle głowy, uczucie zawrotu głowy, gorączkę, bóle brzucha, należy skonsultować się z lekarzem. Im dziecko jest młodsze tym szybciej trzeba to uczynić.


Lekarza trzeba poinformować czy dziecko wymiotuje strawionym, czy niestrawionym pokarmem, czy wymiociny są spienione, z domieszką żółci, krwawe oraz kiedy i jak często wymiotuje.

Komentarze

  1. dzięki losowi, w czteroletnim czasie bycia mamą, z wymiotami miałam do czynienia raz :) dobry artykuł, potrzebny

    OdpowiedzUsuń
  2. Im mniejsze dziecko tym bardziej trzeba uważać, żeby się nie odwodniło. Na szczęście u mnie nigdy do tego nie doszło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie było ulewanie takie chlustające, jak wymioty. Bałam się bardzo, że się syn odwodni.

      Usuń
  3. Bardzo ważne informacje, szczególnie jeśli chodzi o małe dzieci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo z małymi dziećmi i starszymi trzeba zachować szczególną ostrożność.

      Usuń
  4. Zawsze bałam się zwłaszcza odwodnienia. Na szczęście nie mieliśmy tego problemu ☺

    OdpowiedzUsuń
  5. U nas synek już kilka razy wymiotował, ale tylko raz musieliśmy jechać do lekarza.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty