Wyprawka dla noworodka - ubrania

Przed urodzeniem dziecka każdy zastanawia się jak skompletować garderobę. Ja skorzystałam z opisu zamieszczonego na stronie http://www.mamazone.pl/. Poniżej ta lista wraz z moimi uwagami.


Kompletując strój dla dziecka należy zadbać, aby:
1.     Ubranka były z naturalnych materiałów, najlepiej bawełna – to tak jak w przypadku dorosłych.
2.     Odzież była pozbawiona tasiemek, guziczków i innych dodatków mogących się oderwać i stanowić zagrożenie dla malucha – zwykle odzież dla noworodków i niemowląt nie ma dodatkowych pierdół.
3.     Ubranka nie miały aplikacji podszytych sztywnym materiałem. Zwłaszcza na ubraniu, które ma bezpośrednio dotykać skóry dziecka – raczej nie spotkałam takich.
4.     Wyprać wszystkie ubranka – nigdy nie wiadomo kto ich dotykał, jakich użyto środków do farbowania itp. Mogłyby wywołać podrażnienie skóry.
5.     Wybierając liczbę ubranek myśl zestawami. Dla noworodka przyda się około 5-7 zestawów, takich jak np. body+pajacyk czy śpiochy/półśpiochy + kaftanik. Na początku warto postawić na różnorodność i wypróbować różne rozwiązania – myślałam, że kupiłam zbyt dużo ubranek ale w trakcie okazało się, że wcale nie przesadziłam. Dziecko ulewa, brudzi ubranka, które codziennie trzeba prać. Czasem jest to z takim nasileniem, że mnie 5 – 7 byłoby mało.

1. Body

Istnieje kilka rodzajów body i to jakie wybrać zależy od dziecka.  Mój jeden syn nie cierpi żeby zakładać mu cokolwiek przez głowę i wolę takie zapinane z boku. Body, które mają „zakładkę”, aby łatwiej zakładać przez głowę, moim zdaniem nie są zbyt udane, gdyż „rozchodzą się” i powstaje duży dekolt.

W zależności od wagi ciała należy kupić odpowiedni rozmiar.

·                     ok. 3 kg - kup body na 52 cm;
·                     3,8-4 kg - kup body na 56 cm;
·                     ponad 4 kg - kup body na 60 cm.
zapięcia body
Romiarówka odnosi się do wszystkich ubrań.

2.  Kaftaniki
To nic innego jak bluzeczki wiązane lub zapinane z boku, z tyłu albo z przodu. Po urodzeniu w szpitalu takie dawali dzieciom do ubrania. Moim zdaniem nie były one zbyt dobre bo się zawijały, rolowały. Fakt, stosunkowo łatwo się je zakłada. Jeśli ktoś się zdecyduje zaleca się 5 – 7 sztuk.
 

3. Pajacyk

Kombinezon ze stopami. Jak dla mnie najlepsze z ubrań. Łatwo się zakłada, choć są takie ubierane przez głowę.

 

4. Śpiochy

To takie spodenki na szelkach. Moje dzieci był w to ubierane w szpitalu z kaftanikiem. Pajacyk jest często używany w zestawie z body. Są takie zakładane jak spodnie, ale i rozpinane w kroku, co pozwoli łatwiej zmieniać pieluchę. Na początek można kupić 3 – 5 sztuk.
 

5. Półśpiochy


Przypominają luźne rajstopy i zestawia się je z body lub kaftanikiem. Jak dla mnie najmniej trafione. Zsuwają się z nóg, musiałyby być obciślejsze a wówczas uciskałyby w brzuszek. Jak dla mnie dla większych dzieci.

Komentarze

Ślepaczki

Ja Pacze Sercem - adopcje kotów niewidzących

Popularne posty